نوکیا امروز در کنار Nokia 3310 از محصولاتی به نام Nokia 3 و Nokia 5‌ پرده برداشته که هر دو اندرویدی و نسبتاً ارزان هستند. در ادامه به معرفی گوشی‌های جدید نوکیا در سال 2017 و بررسی مشخصاتشان می‌پردازیم. با ما باشید تا سری به نمایشگاه MWC 2017 و گوشی‌های محبوب نوکیا بزنیم.

امروز نوکیا همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد از گوشی‌های اندرویدی جدیدش پرده برداشت. بعد از سال‌ها غیبت و الحاق این کمپانی فنلاندی به مایکروسافت، کسی فکر نمی‌کرد مهندسین با تجربه‌ی نوکیا بار دیگر به طراحی گوشی‌های جدید آن هم از نوع اندرویدی بپردازند!

منتظر معرفی گوشی احتمالاً بهتری به اسم نوکیا ۶ هستیم و فعلاً باید به دو گوشی نوکیا ۳ و نوکیا ۵ بسنده کنیم. و اما مشخصات محصولات جدید فنلاندی‌ها.

Nokia 3

بدنه‌ای از جنس پلی‌کربنات با فریم آلومینیومی در گوشی نوکیا ۳ خودنمایی می‌کند. نمایشگر آن ۵ اینچی است و روی آن گوریلا گلس کشیده شده تا مقاوم باشد. نوکیا در سمت جلو و پشت از دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده کرده و به این ترتیب Nokia 3 در درجه‌ی اول یک عکاس سلفی خوب است. تراشه‌ی مرکزی که سهم اصلی سرعت گوشی به آن تعلق دارد، محصولی ۴ هسته‌ای از مدیاتک است و ۲ گیگابایت رم در کنار آن قرار گرفته است. نوکیا قیمت این گوشی را ۱۴۰ دلار در نظر گرفته که با توجه به مشخصات سخت‌افزاری، رقم خوبی است.

باتری نوکیا ۳ ظرفیت ۲۶۵۰ میلی‌آمپرساعتی و از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی و اسلات کارت حافظه اشاره کرد.

Nokia 5

نوکیا ۵ نمایشگر اچ‌دی به قطر ۵.۲ اینچ دارد و قیمتش ۱۹۰ یورو اعلام شده است. در این مدل هم تراشه‌ی مرکزی ۴ هسته‌ای است اما از اسنپ‌دراگون ۴۳۰ استفاده شده که طبعاً بهتر از تراشه‌ی مدیاتک است. مقدار رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز به ترتیب ۲ و ۱۶ گیگابایت است.

در این گوشی باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی پنهان شده است. دوربین اصلی آن ۱۳ مگاپیکسلی و مجهز به لرزش‌گیر آپتیکال است. این گوشی با رنگ‌های نقره‌ای، مشکی مات و آبی تیره و مسی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار می‌شود.

سیستم عامل اندروید نوقا (اندروید ۷) است و شاید نوکیا در بروزرسانی این گوشی و همین‌طور نوکیا ۳، سرعت عمل خوبی داشته باشد.

در پایان به تیزر معرفی Nokia 5 توجه فرمایید: