موتورولا که اکنون بخشی از لنوو است برای نمایشگاه MWC 2017 گوشی Moto G5‌ و نسخه‌ی بزرگ‌تر آن یعنی Moto G5 Plus را آماده کرده بود و امروز هر دو گوشی معرفی شدند. در ادامه با گوشی موتو جی ۵ موتورولا بیشتر آشنا می‌شویم و تیزر ویدیویی معرفی محصول را تماشا می‌کنیم. با ما باشید.

موتورولا در طراحی گوشی‌های جدیدش هم استراتژی سابق را لحاظ کرده است: نسخه‌ی آنلاک با قیمتی مناسب و امکانات مفید و کاربردی. در هر دو گوشی جدید یک اتفاق تازه می‌بینیم، بدنه این بار از جنس آلومینیوم است و مثل محصولات اپل و سامسونگ و ... زیبایی خاصی دارد. تغییر جالب در گوشه‌ها دیده می‌شود، شعاع انحنا بیشتر شده و گویا موتورولا به این باور رسیده که اغلب افراد گوشه‌های تند و تیز را کمتر می‌پسندند. ارگونومی هم در صورت استفاده از لبه‌های گرد بهتر می‌شود.

و اما مشخصات: Moto G5 از نمایشگر ۵ اینچی فول اچ‌دی بهره می‌برد. نوع پنل IPS است و از طرفی تراشه‌ی مرکزی گوشی مدل S430‌ کوالکام است. اسنپ‌دراگون ۴۳۰ یکی از مدل‌های سری ۴۰۰ است و طبعاً قدرت پردازشی سری ۶۰۰ و ۸۰۰ در آن وجود ندارد. تراشه‌ای ۴ هسته‌ای با سرعت ۱.۴ گیگاهرتز که البته هسته‌های آن کوچک و کم‌مصرف و ضعیف است. مقدار رم این گوشی ۲ یا ۳ گیگابایت است و این موضوع بسته به بازاری که گوشی در آن فروخته می‌شود، متفاوت است. حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت بوده و می‌توان ۱۲۸ گیگابایت کارت میکرواس‌دی در اسلات کارت حافظه قرار داد.

موتو جی۵ موتورولا دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی دارد، فوکوس تشخیص فاز و دیافراگم نسبی F/2.0 از ویژگی‌های این دوربین است. در سمت جلو دوربین ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم نسبی F/2.2‌ تعبیه شده است.

از امکانات بی‌سیم می‌توان به وای-فای 802.11n و بلوتوث ۴.۲ اشاره کرد. باتری این گوشی ۲۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و می‌توان آن را به راحتی تعویض کرد. از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌شود و پورت میکرویو‌اس‌بی باتری را با توان ۱۰ وات شارژ می‌کند. حسگر اثر انگشت در این گوشی تعبیه شده است.

ابعاد گوشی ۱۴۴.۵ موتو جی۵ معادل ۱۴۴.۳ در ۷۳ در ۹.۵ میلی‌متر است و روی بدنه از پوشش نانویی که آب را پس می‌زند استفاده شده است. رنگ‌بندی محصول شامل خاکستری، طلایی و در برخی کشورها آبی یاقوتی می‌شود.

قیمت گوشی موتو جی ۵ کاملاً رقابتی است و در بازار اروپا ۲۰۰ یورو اعلام شده است.

سیستم عامل گوشی‌های جدید موتورولا اندروید ۷ است و حتی گوگل اسیستنت که دستیار صوتی قدرتمند گوگل است را روی آن می‌بینیم. اپلیکیشن‌ها و بهینه‌سازی‌های خاص موتورولا در هر دو گوشی پیاده‌سازی شده و به عنوان مثال با چرخش گوشی، اپلیکیشن دوربین به سرعت اجرا می‌شود و می‌توان عکاسی کرد. حسگر اثر انگشت در کلید خانه نهان شده و کارایی جالبی دارد. با حسگر انگشت روی حسگر اثر انگشت، امور مختلفی انجام می‌شود. حرکت جاروبی به چپ برای برگشت، به راست برای نمایش منوی مالتی‌تسکینگ و لمس طولانی آن برای نمایان شدن Google Assistant کنار گذاشته شده است.