سرویس دانش و فناوری

گوشی ال‌جی جی ۶ رسماً معرفی شد: نمایشگر فول‌ویژن و اسنپ‌دراگون ۸۲۱

LG G6

گوشی جدید ال‌جی با نام ال‌جی جی ۶ بالأخره در حاشیه‌ی کنگره‌ی موبایل بارسلون رسماً توسط شرکت ال‌جی معرفی شد. ال‌جی جی ۶ در برابر گرد‌ و غبار و آب مقاوم بوده و همچنین دارای طراحی زیبایی می‌باشد. بسیاری‌ از حواشی ال‌جی جی ۶ مربوط به نمایشگر این گوشی است؛ ال‌جی جی ۶ دارای نمایشگری ۵.۷ اینچی از نوع IPS بوده که ال‌جی آن را FullVision می‌نامد؛ نمایشگری که اکثر مساحت بخش جلویی گوشی را به خود اختصاص داده است. نسبت تصویر این گوشی ۱۸ به ۹ است (که می‌توان آن را ۲ به ۱ نیز نامید)، این نسبت تصویر در میان گوشی‌ها نامعمول به حساب می‌آید، اما ال‌جی تصمیم به قرار دادن چنین نمایشگری در گوشی جدید خود گرفته است؛ همچنین لازم به یادآوری است که رزولوشن تصویر نمایشگر ال‌جی جی ۶ نیز ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ بوده و تراکم پیکسلی این گوشی ۵۶۵‌‌‌PPI است.

کاربران خواهان گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ هستند، اما راحتی استفاده با یک دست را نیز فراموش نکرده‌اند، و نسبت تصویر ۲ به ۱ کاربران را از هر دو ویژگی بهره‌مند می‌کند. با توجه به طراحی گوشی، متوجه‌ گوشه‌های گرد آن می‌شوید؛ شاید در نگاه اول گرد بودن گوشه‌های نمایشگر ال‌جی جی ۶ را فقط برای‌ زیباتر شدن گوشی بدانید؛ در حالی که گرد بودن گوشه‌های نمایشگر علاوه بر زیباتر کردن گوشی، مقاومت آن را در برابر پرتاب شدن از ارتفاع افزایش داده است.

حال که صحبت از مقاومت شد، بیایید درباره‌ی مقاومت ال‌جی جی ۶ بیشتر صحبت کنیم؛ جالب است بدانید که بخش پشتی ال‌جی جی ۶، توسط با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود؛ همچنین باید بدانید که کناره‌های گوشی از آلومینیوم ساخته‌ شده است که البته مقاومت گوشی در برابر پرتاب شدن از ارتفاع افزایش می‌دهد.

این اولین بار است که سری ‌G ال‌جی در برابر آب و گرد و غبار مقاوم می‌شوند؛ بله ال‌جی جی ۶ نخستین گوشی مقاوم در برابر آب و گرد و غبار سری‌ ‌‌G و دارای استاندارد IP68 است و این به آن معنی است که باتری این گوشی دیگر قابل تعویض نیست. می‌توان گفت ال‌جی از تجربه‌ی قبلی خود به خوبی از شکست ال‌جی جی ۵ درس گرفته و به طراحی و مقاومت این گوشی بیش‌تر از قابلیت تعویض باتری اهمیت داده است.

اما بر خلاف قابلیت تعویض باتری، خوشبختانه ال‌جی جی ۶، مانند پدر خود یعنی ال‌جی جی ۵ دارای دوربین پشتی دوگانه‌ی بهبود یافته است. این دوربین دوگانه، از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی زاویه گسترده (۱۲۵ ‌FOV) و یک دوربین با گستردگی زاویه‌ی عادی (۷۱ FOV) و یک تثبیت کننده‌ی تصویر سخت‌افزاری و فوکوس خودکار به جای دوربین ۱۶+۸ مگاپیکسلی ال‌جی جی ۵ و ال‌جی وی ۱۰ تشکیل شده است. دوربین سلفی نیز یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با گستردگی تصویر ۱۰۰ FOV است.

حال بهتر است در باب بخش سخت‌افزاری ال‌جی جی ۶ لب به سخن بگشاییم! ال‌جی جی ۶ دارای چیپ-ست اسنپ‌دراگون ۸۲۱ است، دلیل بکار بردن اسنپ‌دراگون ۸۲۱ در ال‌جی جی ۶ ترجیه‌ دادن بهینه‌سازی به قدرت خام است؛ همچنین جالب است بدانید برای مهار گرمای تولید شده ال‌جی از یک سیستم خنک کننده‌ی پیشرفته استفاده در ال‌جی جی ۶ استفاده کرده است که احتمالاً خیال شما را از میزان دمای این گوشی در استفاده‌های سنگین و بازی‌های گرافیکی راحت می‌کند.

ال‌جی جی ۶ همچنین از یک حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی بهره می‌برد که خیال شما را از عملکرد روان گوشی راحت می‌کند و حافظه‌ی داخلی گوشی نیز بسته‌ به ریجن‌های مختلف از ۳۲ تا ۶۴ گیگابایت متفاوت است؛ البته شما با استفاده از میکرواس‌دی قادر به افزایش حافظه‌ی گوشی هستید.

در بخش نرم‌افزار نیز ال‌جی جی ۶ کاملاً بروزرسانی شده است. ال‌جی جی ۶ از آخرین نسخه‌ی اندروید یعنی اندروید ۷ شخصی سازی شده توسط ال‌جی بهره می‌برد؛ نام رابط کاربری جدید ال‌جی تمام صفحه نام دارد. این رابط کاربری جدید ال‌جی به گونه‌ای طراحی شده است تا از نسبت تصویر این گوشی بهترین استفاده‌ی ممکن صورت گیرد. با توجه به منطقه‌های (ریجن‌های) متفاوت، ال‌جی جی ۶ مجهز به یک گیرنده‌ی ‌FM است. نکته‌ی جالب دیگر آن است که نسخه‌ای که در کشور‌های کره و ایالات متحده و کانادا عرضه‌ خواهد شد دارای قابلیت شارژ بی‌سیم هستند. مانند همیشه‌ ال‌جی جی ۶ دارای فناوری قابلیت شارژ سریع ۳.۰ است. این گوشی دارای یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با مدت زمان شارژ کامل ۹۶ دقیقه است. همچنین این گوشی در مدت زمان ۳۲ دقیقه ۵۰ درصد شارژ می‌شود. ابعاد ال‌جی جی ۶ ، ۱۴۸.۹ در ۷۱.۹ در ۷.۹ میلی‌متر است. این گوشی دارای رنگ‌های پلاتینیوم یخی و سفید افسانه‌ای و سیاه فضایی است.

نظر شما در رابطه با پرچمدار جدید ال‌جی چیست؟ آیا کمپانی کره‌ای با عرضه‌ی ال‌جی جی ۶ به دوران طلایی خود بر‌خواهد گشت و به فروش بالایی خواهد رسید؟

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید