بلک‌بری از گوشی اندرویدی KEYone در نمایشگاه MWC 2017‌ رونمایی کرد. گوشی جدید بلک‌بری سخت‌افزاری نسبتاً خوب را با کیبورد کامل و البته لمسی ترکیب کرده و به نوعی یک اندرویدی متفاوت و موردتوجه طرفداران بلک‌بری قدیم است.

همان‌طور که در شایعات دنیای گوشی مرور کردیم گوشی جدید بلک‌بری یک اندرویدی است. اندروید نوقا در محصولی که با همکاری کمپانی TCL ساخته شده و مثل گوشی‌های قدیمی بلک‌بری، کیبورد فیزیکی کامل دارد، تجربه‌ای متفاوت خواهد داشت.

بدنه‌ی گوشی از آلومینیوم آندایز شده ساخته شده و سطح پشتی آن نرم و فیبری است. 

نمایشگر ۱۶۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی از نوع IPS LCD با تراکم پیکسلی ۴۳۴ پیکسل بر اینچ و روکش گوریلا گلس ۴ در این گوشی خودنمایی می‌کند و زیر آن کیبورد لمسی خازنی با ۴ ردیف کلید دیده می‌شود. حسگر اثر انگشت نیز زیر کلید اسپیس قرار داده شده است.

تراشه‌ی مرکزی گوشی مدل اسنپ‌دراگون S625 یا همان Qualcomm MSM8953 است که از شارژ سریع ۳.۰ پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب باتری ۳۵۰۵ میلی‌آمپرساعتی بلک‌بری KEYone‌ به سرعت شارژ می‌شود.

دوربین‌ اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با حسگر IMX378‌ سونی از فیلم‌برداری 4K@30 پشتیبانی می‌کند و مجهز به فوکوس تشخیص فاز است. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است و زاویه‌ی دید ۸۴ درجه‌ای دارد که عریض و عالی است.

بلک‌بری از اندروید ۷.۱.۱ استفاده کرده و با اضافه کردن DTEK و نرم‌افزارهای خاص خود، آن را به سبک خود تغییر داده است.

در این گوشی از اتصالاتی مثل مودم LTE کلاس ۹ و وای-فای 802.11ac و بلوتوث ۴.۲ و همین‌طور NFC و پورت USB C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون استفاده شده است.

مشخصات کامل را در جدول زیر مرور کنید:

مشخصات گوشی بلک‌بری کی‌وان
  BlackBerryKEYone
Platform Android 7.1 Nougat
Dimensions 149.3 x 72.5 x 9.4 mm180 g weight
Display

4.5-inch scratch-resistant

IPS LCD 1620 x 1080p resolution

3:2 aspect ratio

System chip, RAM

Qualcomm Snapdragon 625

3 GB RAM

Cameras

12MP rear, Sony IMX378 sensor, 4K video, f/2.0

8MP, 1.125 um, 84 degree wide selfie camera

Storage 32 GB + microSD
Battery

3,505 mAh (non-removable)

Quick Charge 3.0

Special features Full QWERTY keyboard