اپل در دنیای محصولات الکترونیکی نامی درخشان است و همواره به طراحی زیبا اهمیت خاصی می‌دهد. دفتر اصلی اپل به زودی افتتاح می‌شود و به شکل یک کشتی فضایی است! در ادامه با مرکز جدید اپل بیشتر آشنا می‌شویم.

دفتر مرکزی اپل به زودی به Apple Park منتقل می‌شود. در اپل پارک که سابقاً با عنوان کشتی فضایی شناخته می‌شد و واقعاً هم شبیه کشتی فضایی است، ۱۲۰۰۰ کارمند مستقر می‌شوند. ساختمان‌های اطراف هنوز تکمیل نشده اما بخش مرکزی از ماه آوریل به تدریج پذیرای کارمندان اپل است.

طراحی این مرکز عجیب با همکاری Foster + Partners انجام شده است. بیش از ۵ میلیون فوت مربع (نیم کیلومتر مربع) بتن و آسفالت از فضای اطراف حذف می‌شود و به جای آن بیش از ۹ هزار درخت سر از خاک بیرون می‌آورد. مساحت اپل پارک ۱۷۵ جریب معادل ۰.۷ کیلومتر مربع است و حدود ۱۷ مگاوات انرژی الکتریکی خورشیدی در آن تولید و استفاده می‌شود. در حقیقت پنل‌های خورشیدی سقف بنا رو پوشانده‌اند.

سیستم تهویه به گونه‌ای طراحی شده که از گردش هوای طبیعی کمال استفاده صورت می‌گیرد و نیازی به مصرف بی‌مورد انرژی الکتریکی نیست. البته در ۳ ماه از سال به گرمایش یا سرمایش اضافی نیاز است.

در اپل پارک فضای سبز، حوضچه‌ی بزرگ، باغ و مرکز ورزشی با مساحت ۱۰۰ هزار فوت مربع پیش‌بینی شده تا زندگی روزمره‌ی کارکنان خسته‌کننده نباشد. مشتریان اپل می‌توانند از فروشگاه و کافه استفاده کنند. Steve Jobs Theater یا آمفی تئاتر استیو جابز نیز از جاذبه‌های مفید اپل پارک است.

به تصاویری از شکل‌گیری اپل پارک توجه فرمایید: