و باز هم آتش‌سوزی با منشائی به نام باتری خراب! یکی از کارخانه‌های سامسونگ در کشور چین دچار حریق شده و علت آتش‌سوزی احتمالاً مقوله‌ی جنجالی باتری است. در ادامه به جزئیات این خبر می‌پردازیم. با ما باشید.

سامسونگ با مشکلاتی که در مورد باتری گلکسی نوت۷ پیش آمد، سود زیادی را از دست داد و به علاوه اعتبار این برند کمتر شد. مشکل در نهایت خود باتری عنوان شده است. گویا باتری متراکم و غول‌آسایی که در گلکسی نوت ۷ به کار رفته، علت اصلی مشکلات بوده است. به همین جهت است که می‌شنویم سامسونگ دیگر از منابع چینی باتری تهیه نمی‌کند.

در روز ۸ فوریه در یکی از کارخانه‌های سامسونگ در کشور چین، آتش‌سوزی رخ داد. علت آتش‌سوزی بنابر اعلام دپارتمان حریق، زباله‌های الکترونیکی و به خصوص باتری‌های خراب بوده است. احتمالاً ماجرا باز هم به باتری گلکسی نوت۷ مربوط می‌شود. در حقیقت منابع رسمی اعلام کرده‌اند که ماده‌ی اشتعال‌پذیر چیزی جز لیتیومی که در محصولات نیمه‌کاره و خط تولید بوده، نیست.

خوشبختانه این آتش‌سوزی تلفات جانی در بر نداشته است، اما حضور ۱۱۰ آتش‌نشان و ۱۹ موتور دفع آتش در محل، موضوعی نیست که به سادگی از آن بگذریم.

سامسونگ امیدوار است که این آتش‌سوزی بار دیگر نامش را خدشه‌دار نکند و عموم تصور نکنند که قرار است باتری‌های خراب در گلکسی اس۸ استفاده شود! گلکسی اس۸ در مراسمی در روز ۲۹ مارس (۹ فروردین ۹۶) رونمایی می‌شود و از تاریخ ۲۱ آوریل (۱ اردیبهشت ۹۶) تدریجاً وارد بازارهای مختلف خواهد شد.