آیفون بعدی ممکن است به شارژ بی‌سیم تجهیز شود. همچنین ممکن است سطح پشتی گوشی برای اضافه شدن تکنولوژی شارژ بی‌سیم شیشه‌ای باشد! در ادامه به این شایعات جالب و مدل‌های مختلف آیفون می‌پردازم.

تکنولوژی شارژ بی‌سیم هم‌اکنون در برخی گوشی‌های اندرویدی پیاده‌سازی شده و رو به پیشرفت است. نرخ شارژ و در حقیقت توان الکتریکی که به صورت القایی، منتقل می‌شود افزایش پیدا کرده و کم‌کم این روش متفاوت، کاربردی‌تر و محبوب‌تر می‌شود؛ هر چند شارژ به کمک پورت USB C نیز بسیار سریع است و خیلی‌ها آن را می‌پسندند.

شایعات حاکی از آن است که گویا اپل هم به شارژ بی‌سیم علاقه‌مند شده است و می‌خواهد در آیفون ۸، این تکنولوژی روز را پیاده‌سازی کند. منابع تایوانی این خبر را منتشر کرده‌اند و از طرفی بلاگ‌های خبری ژاپنی می‌گویند تنها مدل ۵ اینچی است آیفون ۸ است که به روش شارژ القایی، شارژ می‌شود. چند روز پیش منبع دیگری اعلام کرده بود که سه آیفون ۴ اینچی و ۴.۷ اینچی و نیز ۵.۵ اینچی در راه است و هر سه به روش شارژ بی‌سیم شارژ می شوند.

خبر جالب دیگری که امروز منتشر شده این است که هیچ یک از مدل‌ها شارژ بی‌سیم ندارند! شارژ بی‌سیم به واسطه‌ی یک وسیله‌ی جانبی مجزا فراهم می‌شود و البته در بسته‌بندی محصول وجود ندارد. ممکن است این شایعه حقیقت داشته باشد و حتی گفته می‌شود که اپل تبدیل لایتنینگ به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را در بسته‌بندی آیفون‌ها قرار نخواهد داد. به عبارت دیگر اپل شارژ بی‌سیم را روشی عام‌پسند نمی‌داند و از طرفی بر این باور است که تنها یک نسل از آیفون برای کنار گذاشتن هدفون‌های قبلی کافی است و خریداران مدل جدید بهتر است هدفونی با پورت لایتنینگ تهیه کنند.

شایعه‌ی دیگر مربوط به نسخه‌ی ویژه‌ی سالگرد آیفون است. گفته می‌شود که اپل یک آیفون ویژه نیز تولید می‌کند که ویژگی‌های برتر و عجیبی دارد. به عنوان مثال از تکنولوژی شارژ بی‌سیم برخوردار است و نمایشگر آن OLED است و همین‌طور دوربین دوگانه‌ی آن به صورت عمودی روی سطح پشت قرار گرفته است.