فکر می‌کنید فروش ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ چه قدر بهتر یا بدتر شده و کدام کمپانی پیشتاز بازار فروش است؟ تحلیل‌گران Strategy Analytics می‌گویند در سال جدید فروش ساعت‌های هوشمند وضعیت خوبی نداشته و رشد خاصی دیده نمی‌شود. در ادامه به آمار فروش محصولات می‌پردازیم.

در سال ۲۰۱۶ در مجموع ۲۱.۱ میلیون ساعت هوشمند فروخته شده است. فقط ۱.۴ درصد بیشتر از سال قبل که ۲۰.۸ میلیون ساعت فروخته شده بود.

تخمین استراتژی آنالیتیکس این است که اپل با فروش ۱۱.۶ میلیون اپل واچ، پیشتاز رقابت بوده است و چیزی حدود ۵۵ درصد بازار را به خود اختصاص داده است. سامسونگ با ۲.۴ میلیون ساعت هوشمند در جایگاه بعدی است و فاصله‌ی زیادی با اپل دارد. هر دو کمپانی در سال جدید کمتر از سال گذشته ساعت فروخته‌اند و از نظر عددی ۱۲ تا ۱۵ درصد سقوط کرده‌اند. البته نکات مثبتی هم در گزارش این شرکت آماری وجود دارد. مثلاً اینکه اپل در فصل آخر ۲۰۱۶ حدود ۵.۲ میلیون ساعت هوشمند فروخته که نسبت به مدت مشابه سال پیش، رشد کرده است (۵.۱ میلیون دستگاه اپل واچ در سه‌ ماهه‌ی آخر ۲۰۱۵).

سامسونگ سال پیش ۱.۳ میلیون دستگاه ساعت هوشمند در فصل آخر فروخته بود و امسال به ۰.۸ میلیون ساعت بسنده کرده است! کاهش رشد بسیار زیاد که حتی با معرفی Gear S3 این کمپانی در اواخر سال هم جبران نشد؛ البته ممکن است در ابتدای سال ۲۰۱۷ اثر معرفی ساعت هوشمند جدید این کمپانی نمایان شود.

بد نیست به مقاله‌ای که قبلاً در مورد علل شکست یا عدم پیشرفت بازار ساعت‌های هوشمند نوشتیم، سری بزنید و به خصوص در مورد خریدن یا نخریدن این محصولات جالب و جدید تصمیم بگیرید.