مایکروسافت Windows RT‌ را با جدیت تمام برای تبلت‌های مجهز به پردازنده‌های غیراینتلی منتشر کرده، اما این ویندوز دیگر وجود خارجی ندارد. اکنون Windows Cloud به عنوان یک ویندوز سبک برای وسایل همراه در حال توسعه است. در ادامه به تصاویر فاش شده‌ی این ویندوز عجیب نگاهی خواهیم داشت.

شایعات اخیر نشان می‌دهد که مایکروسافت یک بار دیگر برای تصاحب سهم بیشتر از بازار تبلت‌ها دست به کار شده است و این بار ویندوزی به نام ویندوز کلود در حال ساخت است. البته اگر به نام این ویندوز دقت کنید، متوجه می‌شوید که شاید مثل کروم او‌اس گوگل باشد؛ به این معنی که اپلیکیشن‌ها بیشتر به صورت سرویس‌های ابری هستند و برای استفاده از آنها باید به اینترنت دسترسی پیدا کرد.

در حال حاضر اطلاعات خاصی در مورد این ویندوز منتشر نشده است و همه چیز در حد شایعه است. تصاویری نیز از آن به دست آمده که درست شبیه ویندوز ۱۰ است. وبلاگ ایتالیایی ویندوز مدعی است که ویندوز کلود فقط اپلیکیشن‌های دانلود شده از ویندوز استور را اجرا می‌کند. البته توسعه‌دهندگان می‌توانند از اپلیکیشن Desktop bridge مایکروسافت استفاده کرده و نرم‌افزارهای ۳۲ بیتی معمولی را پورت کنند.

به نظر می‌رسد که می‌توان هر اپلیکیشنی روی Windows Cloud‌ نصب کرد و صرفاً اپ‌های مربوط به سرویس‌های ابری مدنظر مایکروسافت نیست. با این توصیف، ویندوز کلود چیزی شبیه به ویندوز RT خواهد بود؛ ویندوزی که تنها اپلیکیشن‌های فروشگاه اپلیکیشن مایکروسافت روی آن نصب می‌شد و با مشکلات پیش رو، اکنون دیگر وجود خارجی ندارد. احتمالاً ویندوز کلود سبک‌تر از ویندوزهای معمولی است و می‌تواند روی سخت‌افزار معمولی تبلت‌های ارزان، نصب شود. بنابراین کروم او‌اس رقیب مستقیم آن است و برای کاربردهایی مثل آموزش، گزینه‌ای عالی است.

 فعلاً مایکروسافت هیچ اظهارنظری در مورد ویندوز کلود نکرده است؛ ولیکن شاید این نسخه از ویندوز به همراه ویندوز ۱۰ کریتور ادیشن در ماه آوریل به صورت آزمایشی منتشر شود.