سامسونگ شاید گلکسی اس۸ را در نمایشگاه MWC 2017 رونمایی نکند، اما با وجود معرفی تبلتی مثل Galaxy Tab S3، چندان ساکت نخواهد بود.

تبلت جدید سامسونگ ممکن است غیبت یک گوشی رده‌اول سامسونگی را در کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC) جبران کند. گلکسی تب اس‌ها را با نمایشگر بسیار خوب AMOLED و سخت‌افزار توانمند می‌شناسیم. گلکسی تب اس۳ نیز مشمول همین قائده‌ی کلی است. در تیزر تبلیغاتی سامسونگ به نشست خبری روی ۲۶ فوریه (۸ اسفند ۹۵) اشاره شده که احتمالاً مربوط به معرفی این تبلت رده‌اول است.

گلکسی تب اس۲ در سال ۲۰۱۵ معرفی شده بود و پس از آن سامسونگ تبلت رده‌اول دیگری رونمایی نکرده است. احتمالاً در تبلت جدید و رده‌اول سامسونگ از تراشه‌ی S820‌ کوالکام استفاده می‌شود. تراشه‌ای که در حقیقت مدل رده‌اول سال پیش کوالکام است. در کنار این تراشه‌ی قدرتمند از ۴ گیگابایت رم استفاده شده است. رزولوشن نمایشگر که قطر آن ۹.۷ اینچ تخمین زده می‌شود نیز ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل خواهد بود. توجه کنید که موجودی تراشه‌ی S835 در اوایل سال کم است و سامسونگ این تراشه‌ی جالب را برای گلکسی اس۸ کنار گذاشته است.

شاید مشخصات در حدی که انتظار داشتیم عالی نباشد، اما به هر حال S820 و رم ۴ گیگابایتی LPDDR4 و همین‌طور نمایشگر بسیار عالی، مواردی است که تبلت جدید را به یک رده‌اول تبدیل می‌کند. به علاوه تا چند ماه آتی ممکن است تبلتی با تراشه‌ی S835‌ معرفی نشود.