این روز‌ها جیمیل گوگل، پرطرفدار‌ترین و پراستفاده‌ترین سرویس ایمیل در بین کاربران است. اما در میان کاربران نیز افراد زیادی وجود دارند که به دلایل مختلفی از سرویس‌های ایمیل دیگر مانند هات‌میل و یا اوت‌لوک به جای جیمیل استفاده می‌کنند. اگر شما نیز جزو این دسته محسوب می‌شوید و علاقه‌مند به استفاده از اپ جیمیل در اندروید برای مدیریت ایمیل‌های خود هستید، با ما در ۷۲۴ترفند همراه باشید.

در ادامه برای آن که یک حساب ایمیل غیر گوگلی را در اپ جیمیل در اندروید اضافه کنید می‌توانید از راهنمای قدم به قدم زیر استفاده کنید:

ابتدا روی منوی همبرگری تپ کنید یا آن را به سمت چپ نمایشگر بکشید تا منو نمایان شود.

در این قسمت، شما باید روی نام و آدرس ایمیل خود تپ کنید تا منوی مورد نظر برای شما نمایان شود؛ هم‌اکنون دو گزینه در مقابل شما قرار دارد: ۱. گزینه‌ی افزودن حساب ۲. مدیریت حساب‌ها. شما برای افزودن حساب خود به اپ جیمیل باید روی گزینه‌ی افزودن حساب تپ کنید.

در صفحه‌ی بعدی یک لیست از گزینه‌ها برای شما نمایان می‌شود: گوگل، اوت‌لوک، هات‌میل، لایو، یاهو، اکسچینج و غیره. گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید (شرکت سرویس دهنده‌ی ایمیل خود را انتخاب کنید)؛ ما برای مثال از یک حساب لایو در این راهنما استفاده می‌کنیم. اما نگران نباشید؛ زیرا اضافه‌ کردن ایمیل دیگر سرویس دهندگان نیز دقیقا مانند سرویس ایمیل لایو است‌ (مگر این که شما در حال اضافه کردن ایمیل یک شرکت خصوصی به اپ جیمیل باشید).

در این آموزش به علت انتخاب گزینه‌ی لایو، ما به صفحه‌ی ورود به حساب لایو منتقل شدیم؛ شما نیز در صورت انتخاب دیگر گزینه‌ها به صفحه‌ی ورود سرویس دهنده‌ی ایمیل‌تان منتقل می‌شوید. 

به احتمال زیاد در صفحه‌ی بعدی، گوگل از شما اجازه‌ی دسترسی جیمیل به اطلاعات حساب شما را می‌خواهد. سپس نوبت تنظیمات همگام‌سازی است.

قدم پایانی آن است که نام خود را وارد کنید. تبریک شما موفق به انجام این کار شدید!

اگر شما دارای حساب‌های ایمیل زیاد در در سرویس دهنده‌های مختلف ایمیل هستید، مدیریت همه‌ی آن‌ها در یک اپ کار خوبی است؛ حال اگر آن اپ جیمیل گوگل باشد چه بهتر! گوگل را می‌توان از بهترین سرویس‌‌دهنده ایمیل و اپ جیمیل را می‌توان از بهترین اپ‌های موجود برای مدیریت ایمیل‌های مهم کاری و غیر کاری در محیطی زیبا دانست. نظر شما درباره‌ی این مطلب آموزشی چیست؟