سرویس دانش و فناوری

معرفی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۴ پرو که با بهبود گرافیک نسخه‌ی PS4 بار دیگر منتشر شده‌اند

بهترین بازی‌های PS4 Pro که بار مجدد منتشر شده‌اند

برای شناخت بهترین عناوین منتشر شده برای هر کنسول بازی معمولاً بهترین راه استفاده از وب‌سایت‌هایی است که به نقد بازی‌ها می‌پردازند. البته سلیقه‌ی وب‌سایت‌ها و کاربرانشان موجب تفاوت‌هایی در امتیازات بازی‌ها می‌شود و لذا باید بهترین وب‌سایت نقد بازی‌ها را به تناسب سلیقه‌ی خویش پیدا کنید. IGN و Metacritic و Gamespot تنها چند مورد از وب‌سایت‌های تخصصی بررسی بازی‌ها هستند که می‌توانید از اطلاعاتشان بهره‌مند شوید.

اما بهتر است هر چه زودتر سراغ برترین بازی‌هایی که با بهینه‌سازی‌های مختلف گرافیکی دوباره منتشر شده‌اند بپردازیم.

Rise of Tomb Raider

کریستال داینامیک نسخه‌ی پی‌سی این بازی زیبا را با تکنولوژی‌های گرافیکی پیشرفته معرفی کرده است و طبعاً کنسول‌های نسل هشتم نمی‌توانند نهایت گرافیک این عنوان نقش‌آفرینی و مهیج را به نمایش بگذارند. نورپردازی، شبیه‌سازی فیزیک برف و بازار و پارچه و چوب و بافت‌ها فراتر از عالی بوده است. اجرای نسخه‌ی بهینه‌شده‌ی بازی روی پلی‌استیشن ۴ پرو با سه تنظیم کلی گرافیکی ممکن است. 1080p بدون محدودیت سرعت اجرا. 1080p با محدودیت سرعت اجرا روی ۳۰ فریم بر ثانیه و همین‌طور 2160p یا 4K با غیرفعال کردن برخی ویژگی‌های گرافیکی. و در نهایت نسخه‌ی PC این بازی به لحاظ گرافیکی بهتر از نسخه‌ی کنسولی است.

بازی Rise of the Tomb Raider برای PS4 Pro
بازی Rise of the Tomb Raider برای PS4 Pro

 Ratchet & Clank

بازی هیجان‌انگیز Ratchet & Clank با همان سبک و سیاق نسخه‌ی مخصوص پلی‌استیشن ۲ که در سال ۲۰۰۲ منتشر شده، طرفداران قدیمی را مجذوب می‌کند. بخش‌هایی از فیلمی با همین داستان هم به آن اضافه شده است. انواع سلاح و انواع گیاهان عجیب به عنوان دشمن، پیش روی گیمر ظاهر می‌شوند. نسخه‌ی بهینه‌شده‌ی این بازی در زمان انتشار، مشکلاتی داشت و فریم‌ریت به ۳۰ محدود شده بود. پس‌پردازش و آنتی-الیاسینگ هم با کیفیت خوبی پیاده‌سازی نشده بود. بسته‌های بروزرسانی مشکلات را کمتر کرده اما هنوز هم سرعت اجرای بازی به ۶۰ فریم بر ثانیه نمی‌رسد! اما اکنون آنتی-الیاسینگ به مراتب بهتر شده و خطوط صاف و زیبا به نظر می‌رسند. اکنون HDR نیز به بازی اضافه شده است. تیم سازنده با تکنیکی خاص به نام اینجکشن موقت امکان اجرای بازی با رزولوشن 2160p را هم فراهم کرده است.

بازی هیجانی Ratchet & Clank
بازی هیجانی Ratchet & Clank

 The Witness

بازی معمایی که گیمر را با پازل‌های مختلفی که در سراسر جزیره پراکنده است، تنها می‌گذارد. شخصیت اصلی بازی در مورد گذشته‌اش چیزی به خاطر نمی‌آورد و ناگهان از خواب بیدار شده و داستان بازی را شروع می‌کند. دنیای باز با بیش از ۵۰۰ معما و چالش متنوع به یادآوری گذشته کمک می‌کند. بله، این بازی یک بازی تک‌نفره است!

بازی The Witness
بازی The Witness

این بازی با رزولوشن و سرعت 900p@60 و آنتی-الیاسینگ 2x از نوع MSAA روی پلی‌استیشن ۴ اجرا می‌شد. سخت‌افزار قدرتمند پلی‌استیشن ۴ پرو امکان اجرای بازی با کیفیت و سرعت 1080p60 و آنتی-الیاسینگ 4x را فراهم کرده و می‌توان بازی را با رزولوشن 2160p@30 و آنتی-الیاسینگ 2x نیز اجرا کرد. حالت 1440p@60 با آنتی-الیاسینگ 2x‌ نیز قابل انتخاب است.

Uncharted 4: A Thief's End

سرنوشت یک دزد! عنوان جنجالی و محبوب کنسول پلی‌استیشن ۴ به ماجرای از سرگیری فعالیت یک دزد می‌پردازد. Nathan Drake به دنبال گنجی تاریخی و افسانه‌ای داستان بازی را آغاز می‌کند و سختی‌های فیزیکی و فکری بازی را پشت سر می‌گذارد.

بازی با سرعت و رزولوشن 1080p@30 در بخش تک‌نفره اجرا می‌شود و بخش مالتی‌پلیر آن به صورت 900p@60 رندر می‌شود. بهینه‌سازی و انتشار مجدد بازی و نصب پچ‌های اخیر کاری کرده که در حالت تک‌نفره 1440p@30 عملیاتی شود و همین‌طور از HDR و در حقیقت تلویزیون‌های جدید نیز پشتیبانی می‌شود. در هر حال گرافیک این بازی خیره‌کننده است و یکی از بهترین عناوین گرافیکی پلی‌استیشن محسوب می‌شود.

بازی Uncharted 4: A Thief's End
بازی Uncharted 4: A Thief's End

InFamous: Second Son

 در این بازی نقش‌آفرینی که از نوع دنیای باز است، نقشی شبیه سوپرمن دارید! انتخاب‌ها و تصمیمات در داستان بازی مؤثر است. قدرت‌های مختلفی در اختیار شخصیت اصلی بازی است و می‌تواند قدرت‌های دیگر فراانسان‌ها را جذب کند.

جزئیات شهر سیاتل، بازتاب‌ها، نورپردازی و سایه‌ها و همین‌طور عناصر جوی همگی بسیار عالی به تصویر کشیده شده است. این بازی را نیز می‌توان با رزولوشن بالاتر و همان گرافیک دوست‌داشتنی سابق اجرا کرد و یا به جای افزایش رزولوشن، گرافیک را بهینه کرد. از نمایشگرهای HDR نیز پشتیبانی می‌شود.

بازی InFamous: Second Son
بازی InFamous: Second Son

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید