انویدیا در دنیای لپ‌تاپ، تقریباً ای‌ام‌دی را به طور کامل پشت سر گذاشته است! اما سری ۴۰۰ ای‌ام‌دی به لحاظ قیمت، عملکرد و توان مصرفی، حرف‌هایی برای گفتن دارد و لذا ایسوس در لپ‌تاپ X550UI خود از گرافیکی مثل RX 460 استفاده می‌کند. در ادامه با لپ‌تاپ جدید و احتمالاً خوش‌قیمت ایسوس که برای گیمرها تدارک دیده شده، آشنا می‌شویم.

محصولات ای‌ام‌دی از نظر قیمت مقرون به صرفه هستند، اما توان مصرفی معمولاً کمی بیشتر از نمونه‌هایی با عملکرد مشابه از کمپانی رقیب است. بنابراین در دنیای لپ‌تاپ، انویدیا حرف اول را زده و می‌زند.

ایسوس می‌خواهد لپ‌تاپ گیمینگ X550UI خود را با استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی RX 460 ای‌ام‌دی تجهیز کند. به نظر می‌رسد که پردازنده‌ی اصلی نیز اینتلی نیست؛ بلکه مدل FX-9830P ای‌ام‌دی است که توان طراحی حرارتی آن حدود ۲۵ وات است. جالب است که RX 460 ای‌ام‌دی بدون وجود گونه‌ی موبایل (مخصوص لپ‌تاپ‌ها) به محصول گیمینگ ایسوس راه پیدا کرده است.

از دیگر مشخصات این لپ‌تاپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایشگر ۱۵.۶ فول اچ‌دی
  • ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم DDR4
  • هارددیسک حداکثر ۱ ترابایتی
  • وزن ۲.۴۵ کیلوگرم

طراحی بدنه احتمالاً شبیه Vivobookهای سری X ایسوس است و قیمتی که برای این مدل در نظر گرفته شده ۷۰۰ دلار است. عددی نسبتاً بالا برای یک لپ‌تاپ معمولی و در عین حال قیمتی نسبتاً پایین برای یک لپ‌تاپ گیمینگ.