شیائومی سال پیش از Mi Notebook Air پرده برداشت. اولترابوکی باریک و سبک که یادآور مک‌بوک ایر اپل است. امسال شایعاتی در مورد ساخت نسخه‌ی بعدی این اولترابوک با بدنه‌ای از آلیاژ گران‌قیمت منیزیوم-لیتیوم به گوش می‌رسد که در ادامه به آن می‌پردازم.

می نوت‌بوک ایر در ماه دسامبر سال پیش با اضافه شدن مودم 4G‌ روانه‌ی بازار مصرف شد. این مدل بنابر شایعات اولیه نسخه‌ی دوم Mi Notebook Air‌ بود؛ ولیکن در نهایت محصولی مشابه با تغییری کوچک از آب در آمد. امسال نوبت دومین نسخه است و البته این بار واقعاً محصولی متفاوت معرفی می‌شود.

فعلاً هیچ مشخصه‌ای فاش نشده و تصویری در دست نیست؛ اما گزارشات حاکی از آن است که غول چینی این بار می‌خواهد اولترابوکی با بدنه‌ای مستحکم از آلیاژ منیزیم-لیتیوم رونمایی کند. بنابراین سبک‌تر از اولترابوک ۱۰۷۰ گرمی سال پیش است. البته NEC در سال ۲۰۱۲ اولترابوک ۱۳.۳ اینچی (بزرگ‌تر از می نوت‌بوک ۱۲.۵ اینچی) با وزن فقط ۸۸۰ گرم معرفی کرد و به نوعی رکوردها را جابجا کرده بود؛ اما مسأله‌ی عمر باتری را نباید فراموش کرد.

آلیاژ منیزیوم-لیتیوم به قدری محکم و سبک است که اگر استحکام یکسان مدنظر باشد، می‌توان وزن بدنه را ۷۵ درصد کم کرد. بنابراین تنها مسأله‌ی باقی‌مانده، کاهش وزن و ضخامت بخش‌هایی مثل نمایشگر و کیبورد و باتری است.

آلیاژ منیزیوم-لیتیوم گران‌قیمت است؛ لذا در انتظار معرفی اولترابوک‌های بسیار باریک و سبک با قیمتی گزاف باشید.