ریزر امروز لپ‌تاپ عجیب و جالبی دارای سه نمایشگر 4K در نمایشگاه CES 2017 معرفی کرده که برای گیمرها بسیار جذاب است؛ چرا که تصویری بسیار عریض و خیره‌کننده را تنها در کالبد یک لپ‌تاپ پنهان می‌کند. در ادامه با طرح اولیه‌ی ریزر آشنا می‌شویم.

کمپانی Razer‌ یکی از فعالان اصلی حوزه‌ی فناوری‌های بازی است و به خصوص موردتوجه گیمرهایی که از بازی‌های PC‌ بیش از انواع کنسولی لذت می‌برند. ریزر در کنار تولید لوازم جانبی گیمینگ که قیمت سرسام‌آوری دارند، لپ‌تاپ‌های جالبی هم معرفی کرده و می‌کند. نمونه‌ی جالبی که ریزر به نمایشگاه CES امسال آورده، یک طرح و ایده‌ی اولیه است و شاید به این زودی‌ها به محصولی برای عموم مصرف‌کنندگان تبدیل نشود؛ اما ایده‌ای جالب است. لپ‌تاپی با سه نمایشگر!

ریزر نام این پروژه را Project Valerie گذاشته است و محصول فعلی سه نمایشگر 4K‌ دارد! قطعاً برای رندر کردن تصویری که در سه نمایشگر ۸ مگاپیکسلی جا شود، بهترین کارت گرافیک‌های امروزی هم ابتدایی به نظر می‌رسند؛ اما ممکن است در سال‌های پیش رو این رویا به واقعیت تبدیل شود.

در نگاه اول لپ‌تاپی که ریزر طراحی کرده چیزی شبیه به Blade Pro این کمپانی است که البته زمخت‌تر و زشت‌تر شده است. پشت نمایشگر دو پنل دیگر پنهان شده که می‌توان آنها را به صورت کشویی باز کرد و تصویر را گسترش داد. ریزر مکانیزم بادوامی برای این دو پنل بازشو طراحی کرده که جنس آن از آلیاژهای سبک و مقاوم آلومینیوم است. جالب است که تکنولوژی نرخ نوسازی متغیر انویدیا یعنی جی-سینک هم پشتیبانی شده است و کارت گرافیک GTX 1080 که قوی‌ترین گزینه برای محصولات گیمینگ است، درون لپ‌تاپ جدید ریزر تعبیه شده تا بتوان حداقل بازی‌هایی با گرافیک سبک را اجرا کرد و از رزولوشن شگفت‌انگیز ۱۱۵۲۰ در ۲۱۶۰ پیکسلی تصویر عریض سه مانیتوره، لذت برد.

ضخامت این لپ‌تات حدود ۱.۵ اینچ یا ۳۸ میلی‌متر است و وزنی معادل ۵.۴ کیلوگرم دارد! قطعاً این وزن و ابعاد به محصولی که راحت حمل می‌شود، مربوط نیست؛ اما جذابیت نمایشگر ۳گانه را نمی‌توان نادیده گرفت. از طرفی اگر از این لپ‌تاپ قدرتمند به عنوان ایستگاه کاری و پردازشی استفاده شود، باز هم محصولی کم‌نظیر است.

ریزر برای این طرح و محصول اولیه، قیمت و زمان عرضه متصور نشده است.