سیستم سرگرمی NVIDIA Shield ابزاری است برای استریم کردن بازی‌ها، استفاده از دستیار صوتی و پخش ویدیوها. انویدیا شیلد سال ۲۰۱۷ از رزولوشن 4K نیز پشتیبانی می‌کند و جزء محصولات جالب نمایشگاه CES 2017 است. در ادامه با شیلد جدید بیشتر آشنا می‌شویم.

انویدیا کنسول بازی شیلد و تبلت گیمینگ شیلد و سپس ستاپ‌باکسی به نام Shield را در سال‌های اخیر معرفی کرده است. در تمام این ابزارها از تراشه‌های انویدیا استفاده شده که از نظر قدرت پردازش گرافیکی، در صدر تراشه‌های دوران خود قرار داشتند.

امسال هم انویدیا یک شیلد دیگر معرفی کرده که از رزولوشن 4K‌ و تلویزیون‌های HDR پشتیبانی می‌کند. از ویدیوهای 4K که با کدک HEVC فشرده شده‌اند و همین‌طور عمق رنگ ۱۰ بیت پشتیبانی می‌شود و این نتیجه‌ی تغییری است که در سخت‌افزار داخلی اتفاق افتاده. این سیستم سرگرمی خانگی به تلویزیون متصل می‌شود و می‌توان بازی که توسط کامپیوتر یا سرویس‌های ابری و یا سرویس جدید GeForce Now اجرا شده را روی تلویزیون استریم کرد.

ویژگی مفید دیگری که شیلد دارد، پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل است. قیمتی که انویدیا برای شیلد ۲۰۱۷ در نظر گرفته، ۲۰۰ دلار است.