کاسیو ساعت هوشمند جدیدی مجهز به GPS و نقشه‌های آفلاین و با سیستم عامل اندروید ویر ۲ در نمایشگاه CES 2017 رونمایی کرده که نام آن WSD-F20 است. در ادامه با مشخصات و طراحی WSD-F20‌ کاسیو آشنا می‌شویم.

کاسیو ساعت هوشمند زیبایی به نام WSD-F10‌ را در کارنامه دارد که با محصولات مشابه، تفاوت‌هایی دارد و هدف متفاوتی را دنبال می‌کند. امسال هم محصول دیگری با همان اصول و اهداف قبل رونمایی شده است. WSD-F20 یکی از نقاط ضعف نسل قبلی که فقدان GPS بوده را ندارد و علاوه بر حل این مشکل بزرگ، نقشه‌های آفلاین در آن موجود است تا نیازی به مودم مخابراتی و اینترنت سیم‌کارت یا راه حل دیگری مثل وای-فای شهری نباشد. GPS و نقشه‌ی آفلاین به این معنی است که می‌توانید در کوه و بیابان و به دور از آنتن‌های مخابراتی و حتی بدون اینترنت ماهواره‌ای، مکان و مسیر خود را پیدا کنید.

کاسیو این امکان را فراهم کرده که بتوان نقشه‌ها را از سرویس Mapbox دانلود و به صورت آفلاین استفاده کرد. از حسگر GPS در اپلیکیشن Activity که در حقیقت فعالیت‌های کاربر را مانیتور می‌کند، استفاده می‌شود. به عنوان مثال مسیر طی شده همواره ذخیره خواهد شد.

و اما به طراحی WSD-F20 کاسیو اشاره‌ای داشته باشیم. طراحی مقاوم و حتی مقاوم‌تر از نسل قبلی، در نگاه اول جلب توجه می‌کند. حاشیه‌ی مشکی دور نمایشگر بزرگ‌تر شده و به نظر می‌رسد که علت افزایش ضخامت حاشیه، افزایش استحکام بوده است. می‌توان نمایشگر را به حالت تک‌رنگ تغییر داد و به این ترتیب عمر باتری حداکثر یک ماه خواهد بود!

ساعت هوشمند جدید کاسیو که برای محیط‌های خارجی طراحی شده، از اندروید ویر ۲.۰ گوگل به عنوان سیستم عاملی کارآمد، بهره می‌برد. بیشتر قابلیت‌های مفید یک ساعت هوشمند امروزی در اپلیکیشن‌های کاسیو موجود است، اما به هر حال امکاناتی مثل تغییر ظاهر ساعت از ویژگی‌های مفید اندروید ویر است و نمی‌توان این موارد را کنار گذاشت و صرفاً از اپلیکیشن‌های سازنده‌ی ساعت استفاده کرد.

قیمتی که کاسیو برای WSD-F20 در نظر گرفته، ۵۰۰ دلار است؛ درست نظیر WSD-F10 در زمان معرفی‌اش. این ساعت هوشمند از ماه آوریل وارد بازار می‌شود.