اینتل تدریجاً در عرصه‌ی تراشه‌های موبایل جایی برای خویش باز می‌کند. امروز نوبت ورود اینتل به دنیای مودم‌های نسل پنجم یا به اختصار 5G است که شاید در گوشی‌هایی مثل آیفون بعدی به کار روند. در ادامه به جزئیات این خبر می‌پردازیم.

اینتل در دنیای موبایل کم‌کاری کرده است و مدتی است که با تمام وجود می‌کوشد در عرصه‌ی موبایل حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته باشد. یکی از علل پیشرفت کوالکام در این عرصه، فناوری‌های مربوط به پردازش تصویر و دوربین و همین‌طور مودم‌های مخابراتی کارآمد و سریع است. اینتل اخیراً مودم‌های 4G خوبی طراحی کرده و اکنون نوبت به معرفی محصولات نسل پنجم رسیده است. چیزی که با توجه به گسترش دنیای اینترنت اشیاء بسیار مهم و ضروری است.

امروز اولین مودم نسل پنجمی اینتل معرفی شده است. اینتل می‌خواهد از این مودم در محصولاتی مثل خودروها، وسایل منزل و وسایل همراه استفاده شود. کوالکام این بار هم پیشرو بوده، ولیکن اینتل با فاصله‌ی زمانی اندک، اولین مودم 5G‌ خود را معرفی کرده و این امیدواری وجود دارد که در آینده‌ی نزدیک، در تراشه‌های مختلف کم‌مصرف از مودم اینتلی استفاده شود.

یادآوری می‌کنیم که سال پیش در برخی نسخه‌های آیفون که مجهز به مودم LTE‌ یا همان مودم 4G بودند از مودم اینتلی استفاده شده بود. ممکن است در سال جدید هم برخی آیفون‌ها از مودم‌های اینتلی استفاده کنند. باید منتظر اولین بررسی‌ها در دنیای واقعی باشیم و سرعت مودم‌های اینتل را با آنچه کوالکام وارد میدان رقابت کرده، قیاس کنیم.