کمپانی D-Link‌ از پیشروان عرصه‌ی شبکه و اینترنت، دو محصول جالب به نام Covr Wi-Fi System و Covr PowerLine Wi-Fi System معرفی کرده که شبکه‌ی خانگی را از نظر فاصله توسعه داده و با ایجاد یک شبکه‌ی متحد، ارتباطات بی‌سیم و با‌سیم را ساده می‌کنند. در ادامه با این محصولات جالب بیشتر آشنا می‌شویم.

Covr Wi-Fi system ابزاری هوشمند و ساده است که از روتری سریع برای گسترش برد شبکه‌ی خانگی بهره می‌گیرد و شبکه‌ای یکپارچه و گسترده ایجاد می‌کند. سرعت و قابلیت اطمینان به این شبکه عالی است.

مدل دوم یعنی DHP-W732AV یا Covr PowerLine Wi-Fi System یکی از اولین محصولاتی است که از تکنولوژی PowerLine بهره می‌گیرد تا به کمک روترهای موجود در منزل و آداپتورها، شبکه‌ی خانگی گسترده‌تر شود. پاورلاین از سیم‌کشی الکتریکی منزل برای انتقال داده استفاده می‌کند. به این ترتیب هر پریز برقی می‌تواند نقش نقطه‌ی دسترسی به شبکه‌ی خانگی را بازی کند. در نقاط کاملاً کور و در فواصل زیاد، آنتن‌دهی وای-فای و همین‌طور کابل‌کشی دشوار است؛ لذا این روش بسیار مفید واقع می‌شود.

معمولاً تجهیزات شبکه‌ی مش برای گسترش برد شبکه‌ی خانگی از نقاط دسترسی متعدد بهره می‌گیرند؛ اما دو محصول جدید دی-لینک از یک روتر مرکزی قدرتمند برای افزایش برد شبکه‌ی بی‌سیم استفاده می‌کند. قابلیت‌های پیشرفته و سرعت عالی از مزایای روش دی-لینک است. حتی می‌توان برای اموری مثل استریم کردن ویدیوهای 4K که طبعاً به پهنای باند بسیار بالایی نیاز دارد هم از دو ابزار جدید دی-لینک کمک گرفت. Covr روترهای موجود را متحد کرده و یک نقطه‌ی دسترسی واحد در شبکه‌ی خانگی ایجاد می‌کند؛ گویی که تنها یک شبکه‌ی محلی در دسترس است. ابزار متصل به شبکه در حرکت از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر، به روترهای مختلف متصل می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد که تنها به یک نقطه‌ی دسترسی و یک شبکه‌ی واحد مربوط شده است. انتخاب نزدیک‌ترین نقطه‌ی دسترسی با توجه به قدرت سیگنال انجام می‌شود.

تکنولوژی مفید دیگر Smart Steering است که ترافیک داده را روی باندهای فرکانسی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز به صورت هوشمندانه توزیع می‌کند. با افزایش تعداد وسایل متصل به Covr، مدیریت و اولویت دادن به ترافیک مربوط به وسایل و اپلیکیشن‌ها مختلف، هوشمندانه صورت می‌گیرد.

دو محصول جالب دی-لینک برای خانه‌های هوشمند امروزی در نمایشگاه CES 2017 رونمایی شده‌اند. قیمت Covr Wi-Fi System که نام دیگر آن DKT-883 است، ۳۰۰ دلار و قیمت Covr PowerLine Wi-Fi System نیز ۲۰۰ دلار اعلام شده است. هر دو محصول در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ به دست مصرف‌کنندگان می‌رسند.