ایسر در نمایشگاه CES 2017 محصولات جدید خود را به نمایش گذاشته که شاید جذاب‌ترین‌شان محصولات گیمینگ باشد. لپ‌تاپ‌های V Nitro Black Edition ایسر در دو مدل ۱۵.۶ و ۱۷.۳ اینچی طراحی و تولید می‌شوند. در ادامه با این محصولات گیمینگ قدرتمند بیشتر آشنا می‌شویم.

ایسر امروز لپ‌تاپ‌های گیمینگ جدیدی را به نمایش گذاشته است. لپ‌تاپ‌های V Nitro Black Edition ایسر با نمایشگر ۱۵.۶ و ۱۷.۳ اینچی روانه‌ی بازار می‌شوند. نمایشگر هر دو مدل IPS است و رزولوشن‌های فول اچ‌دی و 4K در لیست انتخاب مشتریان قرار داد. ایسر از پردازنده‌های جدید اینتل یعنی Core i7-7700HQ و Core i5-7300HQ استفاده کرده که مدل‌های ۴۵ واتی با سرعت کلاک بسیار عالی هستند.

در کنار پردازنده‌ی قدرتمند Kaby Lake از کارت گرافیک‌های پاسکالی انویدیا یعنی دو مدل GTX 1060 و GTX 1050 Ti استفاده شده است تا بازی‌های سنگین امروزی هم با سرعت بسیار خوبی اجرا شوند. ایسر دو اسلات رم SODIMM در نظر گرفته و می‌توان حداکثر ۱۶ گیگابایت رم سفارش داد. می‌توان یک استیک ۱۶ گیگابایتی نیز اضافه کرد و به این ترتیب رم سیستم ۳۲ گیگابایت خواهد شد.

درایو سری SSD در کنار هارددیسک حجیم و ارزان استفاده شده است. می‌توان ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت SSD با واسط PCIe و پروتکل ارتباطی NVMe انتخاب کرد و برای بوت شدن بسیار سریع ویندوز از آن استفاده کرد. گزینه‌ی ارزان‌تر درایوهای SSD با پورت SATA است. در مدل ۱۵.۶ اینچی می‌توان هارددیسک ۵۰۰ گیگابایتی یا ۱ و ۲ ترابایتی تعبیه کرد؛ اما مدل بزرگ‌تر به هارددیسک ۱ ترابایتی محدود می‌شود.

ایسر از دو فن در سیستم خنک‌کاری استفاده کرده است. پره‌های فن ایسر با نام AeroBlade، فلزی هستند و از تکنولوژی‌های DustDefender و CoolBoost برای بهبود خنک‌کاری و جلوگیری از جمع شدن بیش از حد گرد و غبار روی پره‌ها استفاده شده است.

در هر دو مدل از USB 3.1 Gen 2 که در حقیقت سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای دارد، استفاده شده است. تاندربولت ۳ و دیسپلی‌پورت از طریق پورت USB Type C در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. در کنار این پورت، دو پورت USB 3.0 و دو پورت USB 2.0 هم وجود دارد. پورت اترنت، HDMI و کارت‌خوان SD نیز در لیست اتصالات و امکانات قرار دارد. ایسر از حسگر اثر انگشت برای Window Hello استفاده کرده و آن را در ترک‌پد لپ‌تاپ جاسازی کرده است.

آداپتور ۱۳۵ واتی و یا ۱۸۰ واتی بسته به پردازنده‌ی گرافیکی انتخاب شده، به همراه محصول عرضه می‌شود. باتری نیز ۵۲.۵ یا ۷۰ وات‌ساعتی است. وزن مدل ۱۵ اینچی حدود ۲.۵ کیلوگرم است که با استفاده از باتری بزرگ‌تر به ۲.۶ کیلوگرم می‌رسد. مدل بزرگ‌تر ۱۷ اینچی نیز ۳.۱ یا ۳.۲ کیلوگرم وزن دارد.

قیمت مدل ۱۵ و ۱۷ اینچی به ترتیب از ۱۲۰۰ و ۱۴۰۰ دلار شروع می‌شود و به زودی روانه‌ی بازار مصرف‌کننده خواهند شد.