سرویس دانش و فناوری

اولترابوک Dell XPS 13 2-in-1 یک محصول ترکیبی قدرتمند با طراحی شبیه مک‌بوک اپل

اولترابوک Dell XPS 13 2-in-1

دل در این مدل هم از نمایشگر InfinityEdge استفاده کرده که در حقیقت نمایشگری با حاشیه‌ی بسیار باریک است. حاشیه فقط ۵.۲ میلی‌متر ضخامت دارد و نمایشگر ۱۳.۳ اینچی لمسی را در فضایی جای داده که معمولاً نمایشگر ۱۱ اینچی در آن جای می‌گیرد. بنابراین اولترابوک ۱۳.۳ اینچی دل، کوچک‌ترین اولترابوک ۱۳.۳ اینچی جهان است.

و به ضخامت بپردازیم. ضخامت بین ۸ تا ۱۳.۷ میلی‌متر است که عددی جذاب است و البته مثل مک‌بوک، عمر باتری کم نیست. دل مدعی است که مدل فول‌ اچ‌دی عمر باتری حداکثر ۱۵ ساعتی دارد؛ آن هم حین استفاده از مایکروسافت ورد یا اکسل. حین استریم ویدیو از نت‌فلیکس، مصرف باتری بخش وای-فای و همین‌طور دیکدر ویدیویی اضافه می‌شود و عمر باتری حداکثر ۹ ساعت اعلام شده است. ظرفیت باتری به کار رفته با وجود ضخامت و ابعاد کم، ۴۶ وات‌ساعت است. وزن اولترابوک ۱.۲۴ کیلوگرم است که با توجه به ظرفیت باتری و استحکام بدنه، عدد خوبی است.

دل نمایشگر 1080p را برای این مدل پیشنهاد می‌کند، اما گزینه‌ی دیگر نمایشگر ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ است. خوشبختانه پنل IPS‌ است و زاویه دید بالایی دارد و پوشش ضدبازتاب به افزایش کیفیت نمایشگر در محیط روشن کمک می‌کند. نکته‌ی جالب پشتیبانی از استایلوس با تشخیص ۲۰۴۸ سطح فشار است! مشخص است که از دیجیتایزر دقیق و مرغوب واکام استفاده شده است.

دل پوشش گوریلا گلس را به قاب آلومینیومی دور نمایشگر چسبانده تا مقاومت بالاتی به دست آید. لولاهای فولادی برای بیش از ۲۰ هزار بار باز و بسته شدن طراحی شده‌اند.

دل دو پورت USB Type C 3.1 در نظر گرفته و می‌توان از این پورت‌ها برای انتقال تصویر و همین‌طور شارژ کردن اولترابوک استفاده کرد. یک پورت تاندربولت ۳ که ۸ برابر سریع‌تر از USB 3.0 است هم در کنار بدنه دیده می‌شود. خوشبختانه تبدیل USB A‌ به USB C‌ به همراه اولترابوک عرضه می‌شود و مشکلی در اتصال وسایل معمولی وجود ندارد.

سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ است و پردازنده‌های نسل هفتم اینتل، مدل Core i5-7Y54 و Core i7-7Y75 که هر دو کم‌مصرف و قدرتمند هستند، در این اولترابوک به کار می‌روند. رم ۴، ۸ و یا ۱۶ گیگابایت است. از حافظه‌ی SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت یا در صورت نیاز SSD‌مبتنی بر PCIe با ظرفیت‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و حتی ۱ ترابایتی استفاده شده تا سرعت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عالی باشد. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به حسگر اثر انگشت برای لاگین امنیتی به کمک ویندوز هلو و وای-فای 802.11ac اشاره کرد.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید