سرویس دانش و فناوری

چطور ترافیک مصرفی اینترنت را در ویندوز 10 مانیتور کنیم؟

مانیتور کردن ترافیک مصرفی در ویندوز ۱۰

بیشتر سرویس‌های اینترنت در ایران به صورت محدود هستند و لذا ابزار مانیتورینگ میزان ترافیک مصرفی، یک ویژگی مفید ویندوز ۱۰ است. و اما مراحل استفاده از این ویژگی ویندوز ۱۰:

ابتدا اپلیکیشن Settings‌ ویندوز ۱۰ را با جست‌وجو به کمک کورتانا پیدا و اجرا کنید. به بخش Network & Internet و سپس تب Data usage مراجعه کنید. در سمت چپ صفحه یک حلقه نمایش داده شده که میزان ترافیک مصرفی شما در ۳۰ روز اخیر را نمایش می‌دهد.

با کلیک روی عبارت Usage details، جزئیات مصرف ترافیک یکایک اپلیکیشن‌ها نمایان می‌شود. به این ترتیب می‌توان اپلیکیشنی که ترافیک زیادی را مصرف کرده را شناسایی کرد.

اگر مرتباً به این بخش مراجعه می‌کنید، بهتر است شورت‌کاتی تهیه کنید. کافی است در نوار سمت چپ روی عبارت Data usage‌ راست کلیک کرده و گزینه‌ی Pin to Start را انتخاب کنید تا این بخش به عنوان یکی از آیتم‌های منوی استارت ویندوز، همیشه سهل‌الوصول باشد. خوشبختانه کاشی اضافه شده به منوی استارت، به صورت خودکار بروز می‌شود و ترافیک مصرفی را همواره نشان می‌دهد.

دقت کنید که ترافیک مصرفی که ویندوز نمایش می‌دهد، دقیقاً همان ترافیکی نیست که ISP‌ شما اندازه‌گیری کرده و لذا قبل از تمام شدن بسته‌های اینترنت خود، ترافیک مصرفی را به روشی دیگر مثل رجوع به وب‌سایت سرویس‌دهنده‌ی اینترنت بررسی کنید.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید