با روش هایی که مستر آنتیک می گوید دیگر نگران خرید عتیقه جات تقلبی نباشید!

عتیقه فروشی

وقتی صحبت از عتیقه جات به میان می آید، سؤالات زیادی پیش می آید. دقیقا چه چیزی دارید؟ آیا چیزی با ارزش دارید؟ آیا وسیله شما یک نسخه کپی است؟ با کمی تلاش می توانید یاد بگیرید که چگونه عتیقه جات خود را شناسایی کرده و در مورد ارزش آنها تحقیق کنید. این دانش همچنین به شما کمک می‌کند بدانید به دنبال چه چیزی باشید تا بتوانید اجناس عتیقه و آنتیک داشته باشید و گیر کلاهبرداران نیوفتید.

به دنبال علائم و امضاها باشید

اولین قدم در شناسایی و ارزش گذاری اشیاء عتیقه و کلکسیونی، اغلب تعیین سازنده کالا با تحقیق در مورد علامت یا امضایی است که روی محصول وجود دارد.

علائم لباس ها و جواهرات

یافتن علائم روی جواهرات و لباس های عتیقه بسیار رایج است، این علائم اکثرا کوچک هستند و اغلب در یک نقطه مبهم پنهان شده اند. برای ظروف عتیقه نیز می توانید به دنبال علامت باشید اما ظروف شیشه ای نسبت به ظروف سفالی و ظروف چینی علائم کمتری دارند و در بعضی از موارد بدون علامت و امضا هستند.

علائم ظروف شیشه ای و سفالی

علائم شناسایی بر روی آثار سفالی و چینی اغلب بسیار قابل مشاهده است، برای یافتن آنها کافی است به قسمت پایین یا پشت یک قطعه نگاه کنید. بسیاری از وسایل سفالی در عتیقه فروشی دارای علائم بسیار شناخته شده ای هستند که به راحتی قابل شناسایی هستند. علامت‌ها گاهی در طول سال‌هایی که با آنها کار می‌شود تغییر می‌کنند، بنابراین این شناسه‌ها ممکن است بتوانند درباره سن قطعه نیز اطلاعات بیشتری به شما بدهد.

علائم وسایل نقره

به همین ترتیب، بر روی وسایل عتیقه نقره  اغلب مجموعه‌ای از نمادهای کوچک وجود دارند که روی محصول حک شده است. اگر بدانید چگونه آنها را بخوانید، آنها می توانند سازنده، کشور مبدا و در برخی موارد حتی تاریخ ساخت آنها را به شما بگویند.

آنتیک

رمزگشایی مبلمان عتیقه

مبلمان را نیز می‌توان مانند انواع لوستر مثل لوستر برنز آنتیک برچسب‌گذاری کرد، بنابراین حتماً داخل کشوها و پشت و قسمت‌های زیرین قطعات را برای فهمیدن نام سازنده بررسی کنید.

مبلمان برای خود مقوله ای جدا در دنیای عتیقه جات دارند. سبک های مختلف، سازندگان معروف و تعدادی اصطلاح گیج کننده وجود دارد که باید بدانید. به عنوان مثال، آیا می‌دانستید که بوفه و بوفه در اصل یک چیز هستند؟

هنگام شناسایی مبلمان عتیقه، یکی از اولین چیزهایی که باید به آن توجه کرد، سبک مبلمان است.مبلمان چپندر سبکی از مبلمان است که در اواسط تا اواخر دهه 1700 ساخته شد، در حالی که قبل تر سبکب یه نام مبلمان ملکه وجود داشت که تاریخچه آن به اوایل قرن می رسد. این دو سبک شبیه به هم به نظر می رسند، اما برای کسی که این دوتا می شناسد، تفاوت های مشخصی وجود دارد. به همین ترتیب، Eastlake نام سبکی از اواخر دوره ویکتوریایی (اواخر دهه 1800) است که به طور مشخص با سبک های معاصر خود متفاوت است.

در میان طراحان مبلمان مدرن، نامی مانند Eames اغلب مطرح می شود و این قطعات بسیار کلکسیونی هستند. مبلمان Eames نه تنها سبک منحصر به فرد و تمیزی دارد و به راحتی قابل تشخیص است، بلکه برچسب هایی را نیز در زیر قطعات پیدا خواهید کرد که شما را در تشخیص این مبلمان کمک می کند. بسیاری دیگر از طراحان سبک های مختلف مبلمان در اواسط قرن وجود دارند که مبلمان هایی ساخته اند که امروزه نیز قابل جمع‌آوری و کلکسیون کردن هستند.

نگاه کردن و تشخیص سبک‌های خاص مبلمان و اجزای آن می‌تواند در تشخیص اینکه چه نوع عتیقه ای دارید و برای چند سال پیش است بسیار مفید باشد.

لوستر برنز آنتیک

فریب نسخه های کپی از عتیقه ها را نخورید

یادگیری نحوه تشخیص نسخه های کپی از عتیقه‌جات اصلی ممکن است ساده‌ترین کاری نباشد که می‌توانید انجام دهید، اما ارزش تلاش را دارد تا دچار خرید اشتباه اجناس تقلبی به جای خرید اجناس آنتیک نشوید. از وسایل آنتیکی که تقلبی زیادی دارد ساعت رومیزی آنتیک است.

تست اصالت عتیقه های خود

روش‌های مختلفی برای تست اصالت عتیقه‌جات و اشیاء کلکسیونی وجود دارد که برخی از آنها از روش‌های بسیار هوشمندانه استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، نور سیاه می تواند برای آزمایش همه چیز از چینی گرفته تا آثار هنری بسیار مفید باشد. حتی اگر پلاستیک های باکلیت را جمع‌آوری می کنید، قطعاً می خواهید بدانید که چگونه آن را با استفاده از روش های مختلف شناسایی کنید.

خرید اجناس آنتیک

یک راهنمای عتیقه خوب دریافت کنید

داشتن دانش در بازار عتیقه فروشی الزامی است و هر کاری که بتوانید برای تحقیق در مورد عتیقه جات خود یا آن هایی که قصد خرید آن را دارید انجام دهید به شما کمک خواهد کرد. ممکن است برای دریافت نکات سریع به تحقیقات اینترنتی مراجعه کنید، اما داشتن یک کتابخانه خوب در مورد موضوعاتی که در آنها تخصص دارید نیز می تواند بسیار مفید باشد.

یک راهنمای عتیقه قابل اعتماد در مورد عتیقه جات عمومی اغلب مکان خوبی برای شروع تحقیق است. این کتاب ها می توانند پایه و اساس خوبی داشته باشند و میتوانید یادگیری خود را در مورد انواع عتیقه های مورد علاقه خود گسترش دهید.کتاب های زیادی در این زمینه وجود دارند که به کتاب های دفینه شناسی و باستان شناسی معروف هستند.

ساعت رومیزی آنتیک

نتیجه گیری

عتیقه جات به دلیل آنتیک بودن و خاص بودن قیمت بالایی دارند و اگر با هزینه کردن متوجه شویم کالای تقلبی به ما داده شده می تواند بسیار ناراحت‌کننده شود.پس بهتر است از عتیقه فروشی های معتبر خریداری کرده و همچنین دانش خود را در این زمینه بالا ببریم یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین فروشگاه های عتیقه فروشی فروشگاه مستر آنتیک است که شما با خیالی آسوده می توانید از آن خریداری کنید.

 سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

با روش هایی که مستر آنتیک می گوید دیگر نگران خرید عتیقه جات تقلبی نباشید!

Top

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید