بارها اشاره کردیم که برای یک هنرمند واقعی هیچ حد و مرزی وجود ندارد و یک انسان خلاق، از هر چیزی فرصتی برای ابراز هنر و قابلیت‌های خود می‌سازد. این دقیقاً همان کاری است که بانوی هنرمند کانادایی انجام داده و وسیله‌ای معمولی را به محلی برای نمایش ذوق و خلاقیت خود تبدیل کرده است.

اگر تا به حال در اواسط فصل زمستان یا بهار به کشور ژاپن سفر کرده باشید، قطعاً متوجه افرادی شده‌اید که صورت خود را با ماسک‌های جراحی پوشانده‌اند. این روش راهی مرسوم برای جلوگیری از انتشار ویروس‌ها در فصل زمستان و عوامل آلرژی زا در فصل بهار است.

ماسک‌های جراحی تقریباً از اوایل قرن بیستم به شکلی همه گیر در کشور ژاپن مورد استفاده قرار گرفته‌اند. هر چند در ادامه چیزی که به عنوان یک محافظ فصلی به کار می‌رفت، رفته رفته تبدیل به چیزی فراتر از یک وسیله ساده شد. به طوری که اکنون این روزها شاهد ماسک‌های با طرح «هلو کیتی» و دیگر شخصیت‌های محبوب هستیم که ویژه‌ی کودکان طراحی شده‌اند. اما همین مسئله باعث شد که گروهی توجه خود را متوجه قشر بزرگسالی کنند که مایل بودند حتی در استفاده از ماسک نیز به نوعی پیرو مد و زیبایی باشند.

با الهام از بوم‌های نقاشی هنرمدان عالیقدر و نیز دیگر شاخصه‌های دنیای معاصر، هنرمندی کانادایی به نام «می شی» (May Shi) شروع به ساخت ماسک‌های زیبایی کرد که با دست نقاشی و هر کدام به شکلی طراحی شده بودند. از تابلوی آسمان ستاره باران «ونسان ون‌گوگ» گرفته تا توپ معروف پوکمون‌، همه نوع طرحی در نقاشی این ماسک‌ها به کار رفته که قرار است به نحو احسن خواست افراد مختلف را برآورده کنند.

در ادامه توجه شما را به تماشای گوشه‌ای از ماسک‌های طراحی شده توسط این هنرمند جلب می‌کنیم. در صورت تمایل می‌توانید سری هم به صفحه‌ی اینستاگرام این هنرمند زده و از دیگر آثار او نیز دیدن کنید.

1
10
11
12
13
14
2
3
4
5
6
7
8
9