شهر تایپه، پایتخت کشور تایوان میزبان بازی‌های تابستانی «یونیورسیاد» ۲۰۱۷ است و مسئولان در جهت اشاعه‌ی نشاط و هیجان این رقابت‌های ورزشی دست به ابتکار جالبی زدند که مشاهده و بررسی آن خالی از لطف نخواهد بود.

این روزها سیستم حمل و نقل زیرزمینی و متروی شهر تایپه، شاهد نمایشی جذاب و خیره کننده است که ذهن مردم را آماده‌ی برگزاری رویدادی ورزشی بین‌المللی می‌کند که این تابستان در کشور تایوان برگزار خواهد شد. هنرمندان و طراحان خلاق و خوش فکر در اقدامی جالب توجه کف واگن‌های مترو و قطار زیرزمینی را به شکل میادین مختلف ورزشی درآورده‌اند که به شکلی جالب و غافلگیر کننده واقعی به نظر می‌رسد.

تزئین هر کدام از قطارهای مترو به صورت مشخص روی مکان‌های ورزشی متعددی همچون استخرهای شنا، زمین فوتبال، زمین دو میدانی، و سالن بسکتبال متمرکز شده است. این پروژه توسط شرکت «ایزی کارد» (Easycard) مدیریت شده که در هماهنگی سیستم حمل و نقل عمومی تایوان فعالیت می‌کند. از سوی دیگر همین روش روی وسائل نقلیه عمومی فعال در بخش مرکزی پایانه مترو نیز اجرا شده است.

«یونیورسیاد» (Universiade) بعد از مسابقات المپیک، دومین رخداد مهم و بزرگ بین‌المللی در حوزه ورزش است. در سال ۲۰۱۱ و با رأی فدارسیون بین‌المللی ورزش دانشگاهی، شهر تایپه بر رقیب خود شهر برازیلیای کشور برزیل پیشی گرفته و به عنوان میزبان این مسابقات انتخاب شد. یونیورسیاد تابستانی از ۱۹ ماه آگوست تا ۳۰ همین ماه در شهر تایپه برگزار شده و مسئولان تایوانی انتظار دارند که در این مدت شاهد ورود موج جدیدی از گردشگران خارجی و رونق هر چه بیشتر صنعت توریسم خود باشند.

BWaAlhMAqI2-png700
BWaS5bmjwyP-png700
BWbiTRPAT9C-png700
BWZLEgAwKV-png700
BWZuYUAahd-png700
subway-cars-decorated-universiade-sport-venues-taipei-1-59688bb7bd3e8700
subway-cars-decorated-universiade-sport-venues-taipei-3-59688ec3038e1700
subway-cars-decorated-universiade-sport-venues-taipei-5-59688fa4c1fca700
subway-cars-decorated-universiade-sport-venues-taipei-6-59688fa8387bc700