هر چند که آخرین قسمت سریال فرندز ۱۳ سال پیش پخش شد، اما بارها و بارها پای این مجموعه‌ی تلویزیونی لذت بخش نشسته‌ایم و آن را تماشا کرده‌ایم. با این حال، ممکن است که حتی بزرگ‌ترین طرفداران این سریال متوجه چند مورد جزئی این مجموعه‌ی تلویزیونی نشده باشند.

در ادامه به بیان ۱۲ جزئیات سریال فرندز خواهیم پرداخت که احتمالا متوجه آن‌ها نشده‌اید. در ادامه با ۷۲۴ پرس همراه باشید:

۱۲. مبل همیشه خالی در کافی شاپ سنترال پارک

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا مبل نارنجی رنگ افسانه‌ای! همیشه برای دوستان فراهم و در دسترس بود؟ چنانچه از نزدیک به این صحنه نگاه کنید متوجه علامت «رزرو» در مقابل این مبل خواهید شد. شما می‌توانید این علامت را در چند قسمت اول مجموعه‌ی فرندز ببینید. البته در برخی قسمت‌ها دیگر خبری از این علامت نیست اما با توجه به بودن آن در قسمت‌های نخست، دیگر نیازی به تاکید مداوم نبوده است. مگر نه؟

۱۱. مونیکا طوری ریچل را به چندلر معرفی کرد که انگار قبلا هم را نمی شناختند

 

 

در قسمت اول، پس از این که ریچل از مجلس عروسی خود فرار کرده و به کافی شاپ دور همی دوستان آمد، مونیکا او را به جویی، فیبی و چندلر معرفی کرد. در حالی که در چند قسمت بعدی مشاهده کردیم که ریچل و چندلر چند بار، یکدیگر در مهمانی شکرگزاری و جشن کالج دیده بودند.

۱۰. ظرف مخصوص داد کشیدن مونیکا در رستوران!

مونیکا همیشه توقع و انتظارات زیادی از دیگران داشت. با این حال او سعی داشت که این مشکلش را برطرف کند. از این رو در رستورانی که کار می‌کرد (آلساندرو) یک ظرف شیشه‌ای قرار داده بود تا به ازای هر بار داد زدن بر سر دیگران، یک دلار داخل آن بیاندازد. آن طور که از ظاهر ظرف معلوم است، او زیاد داد و فریاد زده است!

مطلب مرتبط: متیو پری علاقه‌ای به حضور مجدد در سریال فرندز ندارد!

۹. پنجره‌ی جادویی در آشپزخانه

 

 

همه‌ی مخاطبین این سریال، این پنجره‌ی آپارتمان مونیکا را دیده‌اند. اما عده‌ی کمی از ما تا کنون متوجه شده‌ایم که منظره‌ی بیرونی این پنجره در هر قسمت تغییر می‌کند. قسمت بیرونی پنجره رو به یک دیوار آجری، رو به ساختمان همسایه و دیگر صحنه‌ها مشاهده شده است.

۸. یادداشت‌های جالب نصب شده بر روی درب آپارتمان جویی و چندلر

در طول این مجموعه، روی تخته‌ی نصب شده بر روی درب آپارتمان جویی و چندلر پیام‌های خنده‌داری نوشته شده است. به عنوان مثال وقتی چندلر و مونیکا به رابطه‌ی عاشقانه‌شان اعتراف کردند، حروف اول اسم آن‌ها داخل یک قلب نوشته شده است. چندلر هم پیام‌های تلفنی مخصوص جویی را بر روی این تابلو می‌نوشت.

۷. یک بار تمام بازیگران سریال نام خود را تغییر دادند

در قسمت اول فصل ۶، به انتهای نام تمام بازیگران «آرکت» اضافه شد تا به این وسیله ازدواج بازیگر نقش مونیکا، کورتنی کوکس با دیوید آرکت تبریک گفته شود.

۶. راس دو تاریخ تولد داشت

در حالی که تمام اعضای سریال مسن‌تر می‌شوند، سن راس در سه فصل ثابت می‌ماند! به طوری که او در سه فصل ۳ و ۴ و ۵، ۲۹ ساله معرفی شد. ضمن این که بنا به گفته‌ی خود دکتر گلر او در ماه دسامبر متولد شده است. در حالی که چند سال بعد او ادعا کرد که تولدش ۱۸ اکتبر است.

۵. تقریبا در تمام قسمت‌ها کسی به جوک‌های چندلر نخندید

همه عاشق شوخی‌ها و کنایه‌های نیش دار چندلر بودند، به جر دوستان نزدیکش! تنها توجیه نخندیدن بقیه به شوخی‌های چندلر این است که کارگردان نمی‌خواست با خنده‌ی بازیگران، صحنه با توقف روبرو شود.

۴. نقش پرستار بیمارستان و مدیر برنامه‌های جویی، توسط یک بازیگر انجام شد

شما هم مدیر برنامه‌ی جویی، استلا را به خاطر دارید؟ لو در قسمت تولد بن (پسر رای) نقش پرستار را در بیمارستان بازی کرده بود.

۳. زاویه غیرمعمول دوربین

در یک صحنه از قسمت «کمد مرموز»، که چندلر کنجکاو شده بود در کمد را باز کند، شاهد دیوار چهارم آپارتمان مونیکا بودیم. این صحنه فرصتی بود که زاویه‌ی دوربین فیلم‌برداری در اکثر صحنه‌ها مشخص شود.

۲. لباس‌های عروسی

 

 

در یک قسمت، مونیکا لباس عروسی امیلی را از فروشگاه تحویل گرفته و آن را بر تن خود امتحان می‌کند. با این حال لباس عروسی جشن امیلی با آنچه مونیکا قبلا پوشیده بود، کاملا متفاوت است. لباس عروس ریچل هم با آنچه در قسمت اول هنگام فرار از عروسی‌اش به تن داشت، فرق داشت.

۱. کورتنی کوکس در قسمت آخر باردار بود

وقتی لیزا کودرو، بازیگر نقش فیبی بوفی باردار شد، نویسنده تصمیم گرفت تا از بارداری او در داستان استفاده کند. به این ترتیب فیبی هم باردار شد! اما در خصوص کورتنی کوکس سر هم کردن چنین داستانی ممکن نبود. چرا که بنا بر طرح داستان، مونیکا و چندلر نمی توانستند بچه دار شوند و به همین دلیل دو قلوها را به فرزندی قبول کردند. هر چند کورتنی کوکی در تمام مدت لباس‌های آزاد پوشیده بود اما در بعضی قسمت‌ها بارداری او مشخص بود.