هنرمندی که امروز با مرور دستاوردهای هنری‌اش همراه شما هستیم، تلاش کرده تا خاطره‌ای جاودانه از مراسم عروسی را برای عروس جاودانه کند. خاطره‌ی دسته گلی که البته بسیاری به دنبال به دست آوردنش هستند، اما ظاهراً به کمک این هنرمند، عروس می‌تواند دسته گل خود را برای سال‌ها حفظ کند.

هنرمند امروز «اولگا میرونوا» (Olga Mironova) نام دارد و دست کم در طول ۵ سال گذشته، تمام توجه خود را معطوف ساخت دسته گل‌های عروس کرده است، البته او اشاره می‌کند که این دسته گل‌ها برای هر کسی با هر موقعیت و در هر گوشه از جهان مناسب است و نمی‌توان آنها را تنها مختص به عروس خانم‌ها دانست.

اولگا تحصیلات خود را در سال ۲۰۰۵ و در رشته مترجمی همزمان زبان انگلیسی- روسی به پایان برد و پس از آن برای چندین سال در بانک مشغول به کار بود. اما او اشاره می‌کند که این کار چندان باعث شادی و رضایت خاطر او نبوده و همواره حس می‌کرده که چیزی در درونش با این روال کاری سرسازگاری نداشته و  از کارش لذت نمی‌برده است. او ادامه می‌دهد که از زمان کودکی دوست داشته چیزهای زیبایی با مهره‌های رنگارنگ درست کند و سپس یاد گرفته که چطور گل‌های ابریشمی بسازد. اما در این میان کار کردن با خمیر گلسازی و خمیر پلیمری برای او بسیار لذت بخش بوده است. به موازات یادگیری کار با خمیر او در زمینه‌ی گل آرایی نیز آموزش دیده و اکنون به عنوان دکوراتور مراسم عروسی در کشور روسیه مشغول به فعالیت است. تزئین و گل آرایی مجلس عروسی و ساخت دسته گل عروس از جمله فعالیت‌های او در این زمینه است و اکنون او حس می‌کند که شادی واقعی را در زندگی خود پیدا کرده است.

خمیر پلیمری بسیر انعطاف پذیر بوده و کار کردن با آن بسیار راحت است و از سوی دیگر به راحتی خشک می‌شود. گل‌های دست ساز اولگا بسیار سبک بوده و خوشبختانه آنقدرها هم ترد و شکننده نیستند و از این لحاظ مشکلی ایجاد نکرده و می‌توان آنها را به راحتی جابجا کرد. ویژگی اصلی و مهم این دسته گل‌های خمیری، ماندگاری بالای آنهاست.

بسیاری دوست دارند لباس عروس و دسته گل خود را برای سال‌ها نگه داشته و خاطره‌ی این روز شیرین را جاودانه کنند. خوشبختانه این آرزو اکنون جنبه واقعیت به خود گرفته و می‌توان فارغ از ترس پژمرده شدن و از بین رفت، دسته گل عروسی را تا مدت‌ها همانگونه زیبا و باشکوه نگهداری کرد.

خانم میرونوا در ادامه اضافه می‌کند که طبیعت الهام بخش او در این کار بوده و نمونه‌های بی‌نظیری از هارمونی رنگ، شکل و اندازه را در اختیار او قرار داده است و این تمام آن چیزی است که او برای خلق یک دسته گل خاطره‌انگیز نیاز دارد. در ادامه توجه شما را به گوشه‌ای از آثار این هنرمند جلب می‌کنم. می‌توانید سری هم به سایت «Etsy» زده و از دیگر کارها و قیمت آثار این هنرمند مطلع شوید.

Clay-flowers-by-Russian-artist-Olga-Mironova-595dfb08744cd880
Clay-flowers-by-Russian-artist-Olga-Mironova-595dfb0be67f1880
Clay-flowers-by-Russian-artist-Olga-Mironova-595dfb0f4d2ba880
Clay-flowers-by-Russian-artist-Olga-Mironova-595dfb1438fba880
Clay-flowers-by-Russian-artist-Olga-Mironova-595dfb185c092880
Clay-flowers-by-Russian-artist-Olga-Mironova-595dfb1d365d3880
Clay-flowers-by-Russian-artist-Olga-Mironova-595dfb2089569880
Clay-flowers-by-Russian-artist-Olga-Mironova-595dfc7ed19b7880
Clay-flowers-by-Russian-artist-Olga-Mironova-595dfce61577f880
Clay-flowers-by-Russian-artist-Olga-Mironova-595dfeef236b2880
Do-you-think-they-are-real-They-are-handmade-of-clay-Meet-Olga-Mironova-595debcc3d70a880