این روزها تشخیص واقعی یا فیک و جعلی بودن به متاع نایابی در دنیای مجازی مبدل شده است. البته منظور ما تنها اخبار جعلی نیست که در این جهان مجازی دست به دست می‌چرخد، بلکه اشاره ما به میلیون‌ها تصویری است که به کمک دستکاری‌های دیجیتال، هویت واقعی صاحبان خود را مخفی می‌کنند.

این روزها کمتر کسی است که برای خود هویتی جدید در دنیای مجازی و به ویژه شبکه‌های اجتماعی دست و پا نکرده باشد. در واقع این جهان هم اکنون به موازات دنیای واقعی رشد کرده و همچنان به سرعت به پیش می‌تازد و شاید همین امر باعث شده که بسیاری به دنبال حضور پر رنگ‌تری در این جهان هستند.

اما شناخت ما از دیگر کاربران این شبکه‌ها تنها در حد یک تصویر، یک نام و شاید توضیحاتی مختصر باشد و ظاهراً در این میان عکس‌های پروفایل از اهمیت بیشتری برخوردارند؛ چرا که شاهد سیل عظیمی از تصاویری هستیم که هیچ شباهتی به صاحبان واقعی اکانت‌ها ندارند. در واقع مزیت این دنیای مجازی نیز همین مسئله است که هیچ کس، مجبور به بیان واقعیات زندگی خود نیست. به همین خاطر بسیاری شخصیتی تخیلی از خود ارائه می‌دهند و بی‌شک عکس پروفایل‌شان هم باید متناسب با این تعریف جدید باشد، و اینجاست که پای نرم افزارهایی همچون فتوشاپ به میان می‌آید. اگر به مجموعه تصاویر جالبی که در ادامه برای‌تان گردآوری کردیم توجه کنید، شاید منظور ما را بهتر درک کنید.

یک کاربر دنیای مجازی و البته استاد فتوشاپ که با نام «کاناهوو» (Kanahooo) شناخته می‌شود، دنیای شبکه‌های اجتماعی کشور چین را عمیقاً تحت تأثیر خود قرار داده است؛ به طوری که بسیاری او را «خدای فتوشاپ» می‌نامند، اما چرا؟

به دلیل استعدادهای بی‌نظیر این بانوی هنرمند که هیچ شکی در کاربردی بودن آنها وجود ندارد و به دلیل همین مهارت مثال زدنی است که او اکنون بیش از ۴۳۰ هزار فالوئر دارد. کاناهوو همچون یک ساحره جلوه کرده و با عصای شگفت انگیزش (شما بخوانید فوتوشاپ)، جادو می‌کند، زیبایی می‌بخشد و البته قدرت تغییر جنسیت پیدا کرده و دختر را به پسر و بالعکس مبدل می‌کند. در مجموع به نظر می‌رسد که این هنرمند قادر به انجام هر کاری است؛ اما این روزها و با توجه به میل به ویژه جامعه نوجوان و جوان به زیبایی، این مهارت بسیار هم ارزشمند است. در نتیجه این هنرمند هم اکنون یک سرویس خدماتی فتوشاپ راه‌اندازی کرده و به کسانی که دوست دارند عکس‌های پروفایل جذابی داشته باشند، کمک می‌کند.

او می‌گوید اگر شما می‌خواهید در مورد کسی چیزی بدانید، بهتر است او را در زندگی واقعی ملاقات کنید! البته پر واضح است که این نتیجه‌ی فعالیت‌هایی است که خود او به ویژه در انجام آنها به مهارت رسیده است. در نهایت شاید شما هم این جمله را شنیده باشید که اگرچه هیچ کس به زشتی عکس شناسنامه خود نیست، اما مسلماً به زیبایی عکس پروفایلش نیز نخواهد بود!

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم به گوشه‌ای از هنرنمایی این خدای فوتوشاپ توجه کنید که مرزی ظریف بین تخیل و واقعیت را به زیبایی هر چه تمام به تصویر کشیده است.

fake-photoshopped-1
fake-photoshopped-10
fake-photoshopped-11
fake-photoshopped-12
fake-photoshopped-13
fake-photoshopped-14
fake-photoshopped-15
fake-photoshopped-16
fake-photoshopped-17
fake-photoshopped-18
fake-photoshopped-19
fake-photoshopped-2
fake-photoshopped-20
fake-photoshopped-21
fake-photoshopped-22
fake-photoshopped-23
fake-photoshopped-24
fake-photoshopped-3
fake-photoshopped-4
fake-photoshopped-5
fake-photoshopped-6
fake-photoshopped-7
fake-photoshopped-8
fake-photoshopped-9