امسال نیز شاهد نمایش آثار سینمایی فیلمسازان ایرانی در بخش‌های جانبی فستیوال فیلم کن بودیم، فستیوالی که سال گذشته با درخشش فیلم فروشنده و دریافت دو نخل طلای بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمنامه توسط شهاب حسینی و اصغر فرهادی، خاطره‌ای خوش را برای ایرانیان به یادگار گذاشته است.

بعد از موفقیت فیلم «لِرد» به کارگردانی محمد رسول‌اف در بخش «نوعی نگاه» اینبار نوبت به دیگر بخش جانبی فستیوال فیلم کن ۲۰۱۷ رسید که شاهد موفقیت دیگر ساخته‌ی هنرمندان ایرانی باشد.

بخش «سینه فونداسیون» (cinefondation) از جمله بخش‌های جانبی جشنواره فیلم کن است که تمرکز آن روی آثار ساخته شده توسط مدارس فیلم سازی جهان بوده و به نوعی مرکزی برای استعداد یابی تلقی می‌شود. سینه فونداسیون در سال ۱۹۹۸ توسط «ژیل ژاکوب» راه اندازی شد و امسال فیلم «حیوان» از کشورمان در این بخش به نمایش درآمد. فیلمی ساخته‌ی بهمن و بهرام ارک از مدرسه ملّی سینمای ایران که جایزه‌ی دوم هیأت داوران این بخش را به خود اختصاص دادند. در همین زمینه فیلم «پل اینجاست» به کارگردانی والنتینا مائورل به عنوان برنده اعلام شد.

«کریستین مونجیو» (Cristian Mungiu) فیلمساز رومانیایی و برنده‌ی جایزه‌ی نخل طلای کن در سال ۲۰۰۷، ریاست هیأت داوران هر دو بخش «فیلم کوتاه» و «سینه فونداسیون» هفتادمین فستیوال فیلم کن را به عهده داشت. برندگان این بخش به ترتیب موفق به دریافت مبلغ ۱۵ هزار، ۱۱.۲۵۰ و ۷.۵۰۰ یورو می‌شوند.