برای یک فکر خلاق و ذهنی مبتکر، هیچ حد و مرزی وجود ندارد، همیشه می‌شود چیزی جدید عرضه کرده و محصولی متفاوت را به بازار تشنه‌ی خلاقیت معرفی کرد. محصول امروز ما نیز در همین دسته جای دارد.

تابه حال به پیرامون خود نگاه کرده‌اید؟ آیا همه چیز به همان سبک و سیاقی که در چند سال قبل به خاطر دارید باقی مانده است؟ بی شک با نگاهی دقیق‌تر متوجه می‌شوید که نمی‌توان جواب قاطعی داد. تلاش بشر برای بهبود بخشیدن امکانات و تکنولوژی همیشه راه خود را به جلو پیش می‌برد. گاهی تولد یک محصول جدید، گاهی نوآوری در محصولات قدیمی، آنچه همیشه در جریان است، پویایی و حرکت هرچند اندک و کوچک است.

شمع‌های کوچک جادویی! مدت مدیدی است که از این شمع‌های کوچک استفاده می‌­شود و آنها نقش خود را در زندگی امروزی یافته‌اند؛ گاهی همچون شعله‌ای کوچک، قوری چای را گرم و گوارا نگه‌می‌دارند،  گاهی آنها را در ظروف گرم‌­نگهدارنده غذا در رستوران‌­ها یا میهمانی­‌ها می‌بینیم و زمانی تنها نقش شمعی را بازی می‌کنند که وظیفه‌ای جز نورافشانی ندارد. شرکت­‌های بسیاری در زمینه تولید انبوه این شمع‌ها در رنگ­‌ها و اندازه‌های متفاوت کار می­‌کنند و به همان اندازه شرکت­‌ها و هنرمندانی هستند که دستی در هنر ساخت جای این شمع‌ها -چه به عنوان شمع گرم‌نگهدارنده چای و چه به عنوان یک شمع کوچک- دارند. انواع مختلفی از این جا­شمعی‌ها با چوب، بلور، سنگ و سرامیک، فلز و حتی پارچه و بافتنی ساخته شده و شما می‌توانید بسته به سلیقه‌ی خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

1
105506335978
2

اما آنچه که مورد بحث این مقاله قرار گرفته، ایده‌­ای است جالب توجه که ضمن انتخاب هوشمندانه‌­ی فلز به عنوان ماده‌ی سازنده که در عین سادگی، دوام و استحکام قابل ملاحظه‌­ای دارد؛ از یک جانور هراس‌انگیز -رتیل- مدل‌­سازی کرده است. «جاناتان کِراچِک» ( Jonathan Krawczuk ) این زاده‌ی هنر و طراحی جدید خود را  با تکیه بر تولید خود اتکای بریتانیایی، روانه‌ی بازار کرده است. اولین محصول این طراح، همین چراغ چای رتیلی است که در عین حال که با یادآوری یک رتیل سیاه مورمورتان می­‌کند، بسیار دوست داشتنی و کارآمد نیز هست. تمام ظرافتی که در ساخت این چراغ چای رتیلی بکار رفته از برش با لیزر گرفته تا افزایش استحکام آن با پودر پوشاننده و همچنین استفاده از رنگ­‌های متنوع، سبب شده که به آن «زاده طراحی» بگویند. بسته بندی آن نیز جالب و ساده است و مشتری را به خرید آن ترغیب می­‌کند. شما را به تماشای تصاویر این محصول ابتکاری دعوت می‌کنیم.

348433338363f3e11c41
34843334556ae75d6ba4
34843335778d12537086