در سراسر جهان و حتی در اینترنت، به لطف فناوری مدرن می‌توانید مجسمه‌های خیره کننده‌ای را کشف کنید. سازندگان این آثار به سادگی تمام قوانین علمی جهان را به وسیله‌ی هنر نابود کرده‌اند! در ادامه به معرفی شاهکارهایی می‌پردازیم که نمونه‌هایی از غلبه‌ی عالم هنر بر علم هستند!

مجسمه‌ی عجایب (واندرلند) در کانادا

جالب‌ترین نکته‌ای که در خصوص این مجسمه‌ی ساکن در کلگری وجود دارد رو به داخل بودن آن است. در چارچوب بیرونی این مجسمه، ۱۲ متر سیم به کار رفته و شکل یک سر را نشان می‌دهد. نمای داخل نمایان گر تمام جهان است. این مجسمه توسط یک مجسمه ساز اسپانیایی ساخته شده است.

مجسمه کارما در ایالات متحده

مجسمه‌ی کارما توسط یک مجسمه‌ساز کره‌ای به نام دو هو سو ساخته شده است و در گالری هنر آلبرایت ناکس نیویورک قرار دارد و قدرت تصور بینندگانش را به چالش می‌کشد. با این که این مجسمه تنها ۷ متر ارتفاع دارد، اما بلندای آن، بی‌نهایت به نظر می‌رسد.

مجسمه‌ی شام آخر (لست ساپر) در ایالات متحده

اين مجسمه توسط آلبرت زوکالسکی در شهر ارواح ريوليت واقع در ایالت نوادا با الهام از اثر نقاشی شام آخر لئوناردو داوینچی ساخته شده است. در پشت این مجسمه پارک ملی Death Valley قرار دارد و هنگام شب با تابش نور به داخل آن شکل مرموزی پیدا می‌کند.

مجسمه‌ی الماس‌ها (دایموندز) در استرالیا

اشتباه نکنید. عکس این مجسمه چرخانده نشده است. نیل داوسون در این شاهکار مجسمه‌هایی خلق کرده است که ببیندگانش را مبهوت می‌کند و آن‌ها به دنبال کشف این راز هستند که چطور این مجسمه‌ها حالت شناور دارند. این اثر توسط سیم‌های به شدت سخت شکل گرفته است.

مجسمه‌ی تعادل در دبی

این معجزه‌ی برنزی، قوانین فیزیک را کاملا به چالش می‌کشد. اين مجسمه برای همه این سوال را ایجاد می‌کند که چگونه مجسمه‌های هنرمند لهستانی جرسی کدزيورا، تحت تاثير جو و باد قرار نمیگيرد؟

بنای یادبود ویولونیست در هلند

در ساختمان معروف استوپرا در آمستردام هلند، یک سالن بزرگ و تئاتر موزیکال قرار دارد که کف آن شکسته شده و مجسمه‌ی مرد ویولونیست از آن بیرون آمده است. البته که خالق این اثر منظوری استعاری از چنین طرحی داشته است. به هر حال، اکثر بازدیدکنندگان با دیدن آن شانه بالا انداخته و توجهی به این مجسمه نمی‌کنند.

پورشه‌ها در فستیوال سرعت در بریتانیا

جری جودا، مجسمه‌هایی باورنکردنی به شکل خودروهای پورشه ساخته است که انگار با سرعت زیاد به سمت یک فضای بی‌پایان می‌تازند! جودا با معروف‌ترین برندهای خودروی جهان در حال همکاری است.

مجسمه‌ی فراز و فرود در استرالیا

این راه پله‌ی رو به آسمان توسط دیوید مک کراکن در سیدنی نصب شده است و طراحی آن به گونه‌ای است که هر پله از پله‌ی قبل خود کوچک‌تر است. بنابراین هنگامی که به آن نگاه می‌کنید نوعی چشم‌انداز بی‌نهایت می‌بینید.

اجتناب ناپذیری از زمان

آدام مارتیناکیس، هنرمند و مجسمه‌ساز یونانی است که مجسمه‌های دیجیتال را به سبک هنر مجازی می‌سازد. آثار این هنرمند را فقط می‌توانید در اینترنت یا به صورت چاپ شده ببینید. به همین دلیل است که هنر مدرن وجود دارد: کشف راه‌های جدید برای بیان افکار و اندیشه‌ها.

مجسمه‌ی ویژگی‌های جاذبه برای فیل در فرانسه

ساخت این مجسمه مدت زمان زیادی از سازنده‌اش دنیل فیرمن گرفت و در قلعه‌ی فونتنبلو در پاریس قرار دارد. این مجسمه با احترام به نظریه‌ای ساخته شد که عنوان کرد یک فیل می‌تواند روی خرطوم خود در ارتفاع ۱۸۰۰۰ کیلومتر بالاتر از سطح زمین قرار بگیرد.

مجسمه‌ی دونده در یونان

این مجسمه در شهر آتن یونان قرار دارد و از هر زاویه که به ان نگاه کنید، این طور تصور می‌کنید که در حال حرکت است. این اثر هنری با تعداد زیادی قطعه‌ی شیشه‌ای سبز رنگ توسط مجسمه سازی به نام کوستاس واروتوس ساخته شده است.

مجسمه‌های زیر آب، مکزیک

تمام پارک‌های زیر آبی در نقاط مختلف جهان از دستاوردهای مجسمه سازی به نام جیسون تیلور هستند. برای گرفتن سلفی با این آثار، باید به شدت تلاش کرده و به دنبال لباس غواصی باشید.

پیچ

چاد نایت، یکی دیگر از نماینده‌های هنر دیجیتال است. او مجسمه‌های مجازی خود را در پس زمینه‌ای نزدیک به واقعیت می‌سازد. آثار او واقعا شگفت‌انگیز بوده و فوق‌العاده زنده به نظر می‌رسند.

علی و نینو در گرجستان

این مجسمه‌ی پویا با الهام از شخصیت‌های یک داستان عاشقانه توسط تامارا کِوِه سیتادزه ساخته شده است. این دو مجسمه دائما در حال حرکت هستند. نخست به سمت یکدیگر می‌آیند و به یک کل واحد تبدیل می‌شوند و پس از آن از هم جدا می‌شوند.