با فرا رسیدن فصل بهار، شاهد درخشش رنگارنگ و البته با طراوت طبیعت هستیم که به ویژه در قالب گل و گیاه نمود خیره کننده‌تری به خود گرفته است. پارکی زیبا در کشور ژاپن این روزها بهترین ایام خود را سپری می‌کند؛ جایی که هزاران حیات کوچک ظریف و رنگارنگ به زیبایی هرچه تمام به جلوه‌گری مشغولند. 

فصل بهار اغلب جاذبه و زیبایی‌های خاص خود را دارد که به خصوص در نخستین روزهای آن، بسیار چشم نواز و دوست داشتنی ظاهر می‌شوند. گذر ایام و تغییر فصول، مناظر و چشم اندازهای محیط اطراف ما را دگرگون می‌کنند، اما واقعیت این است که هر کدام از این مناظر از جذابیت و شگفتی مخصوص به خود بهره‌مند بوده و به سبک و سیاق خود نگاه و احساس بیننده را به چالش می‌کشند. این امر بویژه در پارک ساحلی زیبایی در کشور ژاپن به خوبی نمود یافته است. 

پارک ساحلی هیتاچی (Hitachi) در منطقه‌ی هیتاچیناکا (Hitachinaka) واقع شده است. این پارک ساحلی را باید موهبتی الهی برای چشمان زیبا پسند انسان دانست. وسعتی زیبا به مساحت ۱۹۰ هکتار در تمام طول سال شاهد به گل نشستن گیاهان است. عمده شهرت این پارک بیشتر به خاطر گل‌های «Nemophila» است که به نام «کوچولوی چشم آبی» (Baby Blue-Eyes) هم شناخته می‌شوند. این گل‌ها در بهار شکفته و با گلبرگ‌های آبی نیمه شفاف و زیبای خود، گردشگران مشتاق را حیرت زده می‌نمایند. این پارک همچنین دارای یک میلیون نرگس زرد ، ۱۷۰ گونه لاله و تعداد بی‌شماری از دیگر گونه‌های گیاهی است.

در نهایت مهم نیست که چه موقعی از سال به این پارک سر می‌زنید؛ چرا که همواره این پارک زیبا با مناظر و مزارع مملو از گل‌های رنگارنگ که همه جا را پوشانده‌اند، مواجه خواهید شد. در کنار این طبیعت زیبا، فضایی تفریحی نیز برای بازدیدکنندگان دائر شده که با مجموعه‌ی از فعالیت‌های سرگرم کننده اوقات بهتری را برای گردشگران فراهم آورده‌اند.

هنگام بهار مناظر پارک با گل‌های خوش رنگ و عطر بویی همچون نرگس و لاله مزین می‌گردند؛ تابستان‌ها را گل‌های رز، خانواده‌ی گل‌ آهار و گل‌های نموفیلا جادویی کرده، در حالی که بوته‌های کوچیاس «Kochias» (گیاهی یک ساله از خانواده تاج خروسی که بومی ناحیه اوراسیا است) و گل‌های کوزموس (Cosmos) پاییز این تپه‌ها را شگفت انگیز و جادویی کرده‌اند. برای بازدید هم می‌توان مسیرهای دوچرخه سواری را امتحان کرد و هم به دل طبیعت زده و از پیاده روی در میان این مناظر خوش آب و رنگ لذت برد.

این جا مکانی مناسب برای ملاقات و دیدار با دوستان است؛ فضایی برای باربیکیو جهت این گونه دیدارها مهیا شده تا راحتی بیشتری برای بازدیدکنندگان فراهم گردد. هزینه‌ی ورودی این پارک برای بزرگسالان ۴ دلار است. امکانات حمل و نقلی مناسبی همچون اتوبوس، ماشین و قطار بازدید کنندگان را از شهر به محل این پارک منتقل می‌کند. 

868235900320aaf4fe1eh
86987815309fa2bb624eb
flower-2
flower-3
flower-5
flower-6
Hitachi-Seaside-Park-2
Untitled-152-740x492
Untitled-162-740x554
Untitled-56