جادوی تصاویر حیات وحش را می‌توان در تازه‌ترین آثار عکاس حرفه‌ای و با استعداد این حوزه «اندرو مارشال» مشاهده کرد. این عکاس خوش ذوق که در حال تهیه‌ی کتابی با محوریت حیات وحش است، پارک‌های ملّی بریتانیا را نیز به عنوان سوژه خود برگزیده که ماحصلش تصاویری دیدنی و تأثیرگذار است.

عکاس با ذوق و سلیقه «اندرو مارشال» (Andrew Marshall) در کتابی با موضوع حیات وحش به معرفی دیدنی‌ترین نقاط این حوزه می‌پردازد، جایی که عاشقان این بخش می‌توانند به عکاسی کردن از حیوانات پرداخته و حیات وحش بریتانیا را به تصویر بکشند.

از گرازهای وحشی گرفته تا دلفین‌های پوزه بطری، روباه، آهو و عقاب، همه جور جانوری را می‌توان در این مجموعه مشاهده کرد. این کتاب تازه نشان دهنده‌ی تنوع جانوری قابل ملاحظه کشور انگلستان بوده و از حیات وحش جذاب و جالب توجه این کشور پرده برمی‌دارد. در واقع ظاهراً پارک‌های حفاظت شده و ملّی این کشور، بهشتی ایده‌آل برای زیست این جانوران بوده و دریاچه‌هایش، مکانی امن برای حفاظت از حیات آبی این سیاره است.

بی‌شک سرزمین ما ایران نیز از این نظر غنی و قابل توجه است؛ اما متأسفانه هر روز شاهد فاز جدیدی از آزار و اذیت حیوانات و شکار غیر قانونی و بی‌رویه جانوران مختلف هستیم. امری که نه تنها به عدم توجه و رسیدگی دقیق مسئولان که تا حدی به عدم فرهنگ سازی مناسب در میان اقشار مختلف جامعه برمی‌گردد. شاید شما هم شاهد تصاویری دلخراش از آزار و اذیت حیوانات به دست ایرانیان ناآگاه بوده و چه بسی از نزدیک این مسئله را به چشم خود دیده‌اید. به نظر شما آیا وقت آن نرسیده که به جای نشانه رفتن انگشت اتهام به سمت مراجع رسمی این حوزه، نگاهی نیز به عملکرد خود داشته و در جهت فرهنگ سازی رفتار درست با حیوانات و حیات وحش گام برداریم؟ بهتر است از کودکان شروع کرده و نحوه‌ی درست رفتار با حیوانات را به آنها آموزش داده و از قدر و اهمیت حیات وحش و طبیعت با آنها سخن بگوییم. وقت آن است که این تغییرات را نه از دیگران، که از خود و خانواده‌ی خود آغاز کنیم. بهتر است از همین امروز شروع کنیم، شاید فردا خیلی دیر باشد.

UK-Wildlife-1
UK-Wildlife-10
UK-Wildlife-11
UK-Wildlife-12
UK-Wildlife-13
UK-Wildlife-14
UK-Wildlife-15
UK-Wildlife-16
UK-Wildlife-17
UK-Wildlife-18
UK-Wildlife-19
UK-Wildlife-2
UK-Wildlife-20
UK-Wildlife-21
UK-Wildlife-22
UK-Wildlife-23
UK-Wildlife-24
UK-Wildlife-25
UK-Wildlife-26
UK-Wildlife-27
UK-Wildlife-28
UK-Wildlife-29
UK-Wildlife-3
UK-Wildlife-30
UK-Wildlife-31
UK-Wildlife-32
UK-Wildlife-33
UK-Wildlife-34
UK-Wildlife-35
UK-Wildlife-4
UK-Wildlife-5
UK-Wildlife-6
UK-Wildlife-7
UK-Wildlife-8
UK-Wildlife-9