به نظر می‌رسد روی کار آمدن ترامپ به نفع یکی از نویسندگان سرشناس جهان و کشور کانادا تمام شده است. بانویی که یکی از کتاب‌هایش این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و دیگر بار مطرح شده است.

مدت‌ها قبل «مارگارت اتوود» (Margaret Atwood) بانوی نویسنده‌ی کانادایی و برنده‌ی جایزه‌ی بوکر، رمانی معروف و ضد آرامانشهری را به رشته تحریر درآورد که نخستین بار در سال ۱۹۸۵ منتشر شد. در این رمان که «قصه ندیمه» (The Handmaid's Tale) نام دارد، به حکومتی آمریکایی اشاره شده که زنان را از بسیاری از حقوق اولیه و شهروندی خود محروم کرده است. اکنون با حضور ترامپ و سخنان ضد زن او، این رمان باز هم به فهرست پرفروش‌ترین‌ها بازگشته و اخیراً در بسیاری از کلاس‌های ادبیات انگلیسی و گروه‌های کتابخوانی بازخوانی می‌شود.

اتوود که اکنون ۷۷ سال سن دارد، پیرامون نوشتن این رمان گفته بود:

«وقتی این کتاب اولین‌بار منتشر شد،‌ وقوعش به نظر بسیار دور از ذهن می‌آمد. اما وقتی آن را می‌نوشتم، باور داشتم از چیزی سخن می‌گویم که یک جایی و یک روزی رخ داده‌اند و در واقع رویدادهای این رمان چندان هم جدید نیستند.»

مارگارت اتوود نویسنده سرشناس کانادایی برنده جایزه من بوکر که کتاب «قصه ندیمه» او با روی کار آمدن دونالد ترامپ دوباره مورد توجه قرار گرفته، درباره داستان این رمان گفت: «من هیچ چیزی را از خودم درنیاوردم».