گروه معماری «Zone-E-Arquitectos» به تازگی یک مسیر پیاده روی جذاب و تماشایی طراحی کرده که رو به چشم‌اندازی جالب توجه گشوده شده و در نوع خود منحصربفرد است. به همین مناسبت نگاهی به این سازه‌ی متفاوت خواهیم داشت.

یک راه عجیب و متفاوت که بازدیدکنندگان را به سوی چشم‌اندازی جالب توجه هدایت می‌کند، مسیری نه چندان بلند که در نزدیکی منطقه‌ی «ریوسا» (Riosa) در کشور اسپانیا واقع و بر فراز خرابه‌های یک محوطه معدن‌کاری قدیمی موسوم به «دهکده‌ی معدنی ریوسیکو» (Rioseco Mining Village) ساخته شده است. تخمین زده می‌شود که قدمت این منطقه به اواخر قرن نوزدهم بازمی‌گردد.

این مسیر که به نام «چشم انداز» شناخته می‌شود، تنها از طریق راهپیمایی قابل دسترس است و در ساخت آن از بتن، فولاد و چوب‌های بازیافتی استفاده شده و به عنوان مکانی برای استراحت و تجدید قوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در واقع این مسیر معجونی است از طراحی خلاقانه و استفاده‌ی مناسب از فضاهای در دسترس که در نهایت به سکویی ساخته شده برفراز یک دیوار بتنی منتهی شده و اجازه می‌دهد بازدید کنندگان از یک دورنمای ناب و دلپذیر از این محوطه معدن‌کاری قدیمی، دره و البته کوهستان زیبایی که این ناحیه را در برگرفته است، لذت ببرند.