در طول مراسم اسکار و زیر نگاه تیزبین بی‌نهایت دوربین تلویزیونی، به ندرت صحنه‌ای از دید مخاطبان پنهان می‌ماند. اما پشت صحنه‌ی اسکار، داستان متفاوتی در جریان است. در زمان استراحت‌های متعدد بین اعلام برندگان، هنرپیشه‌ها و اهالی و دست اندرکاران سینما، احساس راحتی بیشتری کرده و صحنه‌های جالبی را رقم می‌زنند.

ظاهراً در میان شوخی، خنده و ابزار احساسات هنرمندان و عوامل سینما، بعضی از آنها بیش از بقیه جلب توجه کرده‌اند. رخدادهایی جالب که توجه خبرنگاران حاضر را به خود جلب کرده است. در ادامه به برخی از این داستان‌های جالب که مورد توجه حاضران قرار گرفته است، خواهیم پرداخت.

ظاهرا «جاستین تیمبرلیک» در میانه‌ی برنامه، علاقه و احساسات قلبی خود به همسرش «جسیکا بیل» را به نمایش گذاشته و از طرف او نیز پاسخ گرفته است. «تاراجی هنسن» نیز در وقت استراحت حسابی مجلس را در دست گرفته و با خنده و شوخی کردن با دیگران، در مرکز توجه قرار داشت. «کیت اربان» همسر نیکول کیدمن هم ظاهراً حسابی حواسش به لباس شب همسرش بوده و سعی کرد که در تمام طول شب چیزی از درخشش و زیباییش کم نشود.

ظاهراً بسیاری از مهمانان عادی در بدو ورود به سالن «دالبی تیتر» ابتدا کمی گیج و مبهوت فضای حاکم شده‌اند؛ اما بعد از مدتی به خود آمده و با دیگر مهمانان به خوش و بش کردن پرداختند. «جنیفر آنیستون» همسر سابق «برد پیت» برای صدا کردن دیگران به سوت زدن روی آورده بود. کریس ایوانز یا همان کاپیتان آمریکا نیز در زمان استراحت به لابی رفته و مشغول سلفی گرفتن با هوادارنش بود. رفته رفته بر این گروه مشتاق افزوده شد؛ اما کریس ایوانز برخورد خوبی با آنها داشته و تا آخرین دقایق ایستاد و با تک تک آنها عکس گرفت.

کلوچه‌های جو، شکلات و نوشیدنی در تمام طول مراسم به وفور در اختیار مهمانان بود. در پایان مراسم جیمی کیمل به جهان شب بخیر گفت و بعد از خاتمه نمایش تلویزیونی صحنه را ترک کرده و برای صحبت کردن مستقیماً به سمت مریل استریپ رفت.

برخلاف سال گذشته، بعد از اتمام مراسم، مهمانان به جای هجوم بردن به سمت درهای خروجی، ایستاده و مشغول صحبت با یکدیگر بودند. به نظر می‌رسید ماجرای اشتباه در اعلام برنده‌ی بخش بهترین فیلم همگان را گیج کرده است و همین مسأله باعث شد ستارگان با اندکی تأخیر به مهمانی فرماندار که بعد از اتمام مراسم اسکار برگزار می‌شود، برسند.