اسکار امسال در کنار جنجال‌ها و حواشی جالب توجهش، صحنه‌ی بازگشت موفق یکی از ستارگان دنیای هالیوود چه در عرصه‌ی بازیگری و چه کارگردانی بود. «ویلیام والاس شجاع قلب»، این بار در هیبت کارگردان یک اثر حماسی، بار دیگر به دنیای فیلم و سینما بازگشت. با مرور شب به یادماندنی «مل گیبسون» همراه شما هستیم.

«ستیغ اره‌ای» از جمله فیلم‌های نامزد اسکار بود. مل گیبسون خود یکی از نامزدهای بخش بهترین کارگردانی بود و در مجموع این فیلم جنگی در ۶ رشته نامزد دریافت جایزه اسکار شده که در نهایت موفق به دریافت دو اسکار در بخش‌های «میکس صدا» و «ادیت فیلم» شد .

اما اگر با کارهای گیبسون آشنایی داشته باشید، حتماً از وسواس این فیلمساز و هنرپیشه اطلاع دارید. او از این لحاظ برای فیلم «ستیغ اره‌ای» نیز چیزی کم نگذاشت و اگرچه در این فیلم جنگی خیالی در جریان بود، اما حتی این جنگ قلابی نیز به لطف حضور درخشان گیبسون به جهنمی واقعی بدل شده بود. در واقع این کارگردان از هیچ تلاشی برای بازتاب دادن صحنه‌های جنگ جهانی دوم دریغ نکرد؛ حتی حضور موش‌ها و جسدهای در حال پوسیدن.

«اندور گارفیلد» نامزد جایزه بهترین هنرپیشه مرد که در این فیلم با گیبسون همکاری کرده نیز دقیقاً به همین مسئله اشاره می‌کند. او در ادامه از بدلکاری نام برده و او را قهرمان حقیقی این فیلم می‌داند؛ چرا که باید تمام مدت در میان آب‌های آلوده و هجوم موش‌ها بی‌حرکت دراز کشیده و نقش مرده‌ها را ایفا می‌کرد.

به هر حال «مصائب مسیح» و «آخرالزمان» دو نمونه تحسین برانگیز دیگر از آثار این کارگردان هستند که اولی حتی باعث وخیم شدن حال چندین تماشاگر حین تماشای فیلم نیز شد؛ پس جای تعجب نیست که گیبسون باز هم تماشاگران را در میان بهت و حیرت فرو ببرد.