مراسم اسکار با تمام هیاهویی که در رسانه‌ها راه می‌اندازد حاشیه‌هایی دارد که شاید از دید عموم پنهان باقی بمانند. در این مطلب به معرفی شماری از این حواشی پرداخته‌ایم.

  • یک تحلیل‌گر هالیوود به نام بن زوزمر طی چند سال گذشته موفق شده است که با تحلیل و بررسی داده٬های مختلف، برندگان اسکار را با تقریب بسیار خوبی پیش‌بینی کند. بنا به پیش‌بینی او بهترین فیلم: لا لا لند، بهترین کارگردان: دیمین شزل، بهترین بازیگر نقش اول مرد: کیسی افک و بهترین بازیگر نقش اول زن اما استون خواهد بود. وی در دیگر شاخه‌ها هم پیش‌بینی‌های خود را ارائه داده است.
  • هزینه‌ی کل مراسم اسکار ۲۰۱۷ معادل با ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار  برآورد شده است. ضمن این که هر کدام از مجسمه‌های اسکار قیمتی برابر با ۶۹۶ هزار دلار دارند. از طرفی دستمز جیمی کیمل مجری این مراسم به تنهایی ۱۵۰۰۰ دلار است. فرش قرمز این مراسم هم با مساحت ۱۵۳۲ متر مربع قیمتی معادل ۳۰ هزار دلار دارد.
  • ۵ نامزد شاخه‌ی بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان مراسم اسکار، در بیانیه‌های خود سیاست‌های اخیر ایالات متحده را محکوم کرده‌اند. علاوه بر این، هنرمندانی چون جودی فاستر و مایکل جی فاکسی هم دو روز مانده به مراسم اسکار در اعتراض به سیاست‌های مهاجرتی ترامپ کمپینی بر ضد این رییس جمهور به راه انداختند.
  • ناتالی پورتمن که با بازی در نقش ژاکلین کندی جزو نامزدهای اسکار انتخاب شده بود، اعلام کرد که به علت بارداری نمی‌تواند در این مراسم شرکت کند.
  • یک روز قبل از شروع مراسم اسکار، جوایز سالانه‌ی تمشک طلایی به بدترین‌های سینما داده شد. در این میان تمشک طلایی بدترین فیلم و بازیگری مرد به دینش دسوزا و تمشک طلایی بدترین بازیگر زن به بکی ترنر داده شد.
  • نام گرگ بی راسل، تدوین‌گر صدای فیلم «۱۳ ساعت: راز سربازان بنغازی» در آخرین لحظات از فهرست اسکار حذف شد.  علت این تصمیم‌گیری برقراری تماس تلفنی وی با یکی از اعضای مطرح این مراسم بوده است. در واقع مضمون گفتگوی او به نوعی نقض قوانین مراسم تلقی شده است.