در کنار شور و اشتیاق شرکت‌کنندگان و نیز بینندگان مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار، این مراسم را باید ویترینی باشکوه از آخرین‌های دنیای مد هم دانست؛ مدی که به ویژه برای درخشش روی فرش قرمز طراحی و اجرا شده است. بیایید ببینیم امسال در فرش قرمز شاهد چه نوعی لباس‌هایی خواهیم بود.

با توجه به جو حاکم بر مراسم اسکار امسال که داستان انتخاب «دونالد ترامپ» به ریاست جمهوری آمریکا و تبعات حضور او در کاخ سفید بر آن سایه افکنده است، آیا هنرپیشگان و دست اندرکاران سینما با نگاهی اعتراضی به این مراسم خواهند آمد؟ یا همچنان آنها را در لباس‌های رسمی، پرزرق و برق و فریبنده ‌ای خواهیم دید که به مردم، فرصتی برای فرار از واقعیت‌های موجود می‌دهند؟

در همین زمینه کارشناس مد و نویسنده «کارسون کرسلی» (Carson Kressley) به «ای‌بی‌سی نیوز» چنین گفته است:

" بله، ما همچنان شاهد نمایشی خیره کننده و درخششی فریبنده خواهیم بود؛ اما من در عین حال احساس می‌کنم که چیزهایی نیز دستخوش تغییر خواهند شد. شاید ستارگان امسال از جواهرات کوچک‌تر، موهای کوتاه‌تر و ظاهری نه چندان اغراق شده برخوردار باشند که به ظاهری متعادل، نزدیکی بیشتری دارد."

صنعت مدر در مراسم اسکار

«جو زی» (Joe Zee) کارگردان خلاق صنعت مد نیز اضافه می‌کند که احتمالاً امسال شاهد استفاده‌ی بیشتر از رنگ‌های سیاه و سفید خواهیم بود. همچنین استفاده‌ی بیشتر از پارچه‌های راه‌راه و گلدار در مراسم امسال مشهود خواهد بود؛ این دست کم آن چیزی است که این کارگردان منتظر مشاهده‌ی آن است.

کرسلی می‌گوید که برای تماشای لباس «اما استون» هیجان زده است و البته برای «ناتالی پورتمن» که در انتظار تولد دومین فرزندش است. همچنین بسیار چشم انتظار تماشای لباس «میشل ویلیامز» هستند. جو زی هم معتقد است که در نهایت و فارغ از تمامی مسائل جانبی، تمامی نامزدها مایلند به بهترین شکل ممکن روی فرش قرمز ظاهر شده و پیش چشم عکاسان بدرخشند. او با خنده اضافه می‌کند که به هر حال این تصاویر بارها و بارها باز نشر شده و در معرض دید جهانیان قرار خواهند گرفت و مسلماً کسی مایل نیست که لباسش در شمار بدترین‌های اسکار چه در مراسم امسال و چه بسی در تمام تاریخ اسکار جایی را به خود اختصاص دهد.

صنعت مدر در مراسم اسکار