برند «کوکو شانل» در طول مدت فعالیت خود ظاهراً بانوان را به سمتی کاملاً متفاوت هدایت کرد؛ یعنی دور شدن از جنبه‌های ظریف زنانه و نزدیک شدن به خصوصیاتی که تا حدی دور از آن لطافت و ظرافت طبع بودند. اما اکنون زمانی خوبی برای بازگشت به عصر لطیف خصوصیات زنانه است. جواهرات طراحی شده توسط هنرمند خوش ذوق روس، دقیقاً با چنین سمت و سویی طراحی و ارائه شده‌اند.

هنرمند خوش ذوق روس خانم ریتا (Rita) که ساکن شهر سن پطرزبورگ است، با استفاده از نوعی پلیمر شیشه‌ای به نام «شیشه‌ی رنگی مایع» که توسط خود او تهیه و ارائه شده، نسلی جدید و ظریف از جواهرات دلفریب و رویایی را خلق کرده است.

این جواهرات بی‌نظیر و مسحور کننده کاملاً به صورت دستی و توسط خود هنرمند و برمبنای طراحی‌های اولیه‌ی او ساخته و پرداخته می‌شوند. از این نظر، هر تکه از این جواهرات بی‌شک منحصربفرد و تماشایی است. این تکنیک توسط این طراح و با بازتعریفی از روشی موسوم به «Plique-a-Jour» ارائه شده که در زبان فرانسوی به معنی «درخشش نور روز» است. همچنین فلزات وسنگ‌های گرانبها و نیمه گرانبها از دیگر مصالح ساخت این مجموعه جواهرات زیبا و تماشایی هستند.

کلیه‌ی مراحل ساخت این جواهرات در آتلیه ریتا و توسط او و تحت نظارت این هنرمند به مرحله اجرا در می‌آیند؛ بدون آنکه از همیاری کس دیگری استفاده شده باشد. در این میان حتی روند مخلوط کردن مواد پلیمری نیز توسط او انجام می‌گیرد و نکته‌ی مهم اینکه با این روش، رمز و راز تولید این ماده اولیه‌ و ترکیبات خاص آن نیز به صورت اسرار پنهانی در اختیار خود هنرمند قرار گرفته و کس دیگری از آن مطلع نیست.

مجموعه کارهای این هنرمند تا کنون توسط عاشقان دنیای مد و هنردوستان کشورهایی همچون انگلستان، فرانسه، آلمان، صربستان، لتونی، اسپانیا و استرالیا مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. خود ریتا در مورد آثارش می‌گوید که تمام سعی او ارائه نسخه‌ای ظریف و مینیاتوری از شیشه‌ی پنجره‌های رنگی بوده است و البته روش او برای پیاده کردن این نسخه‌ی ظریف نیز دارای مشکلات متعددی است. این مسئله به ویژه در مورد غنچه‌های لطیف و دیگر جزئیات کار اهمیتی دو چندان پیدا می‌کند؛ چرا که آنها هم باید در اوج درخشش و زیبایی باشند و هم الهام بخش و تأثیر گذر جلوه کنند.

در ادامه از شما دعوت می‌کنم به تماشای بخشی از آثار این هنرمند خوش قریحه بنشینید.

Fantastic-Glass-and-Metal-Jewellery-1
Fantastic-Glass-and-Metal-Jewellery-10
Fantastic-Glass-and-Metal-Jewellery-11
Fantastic-Glass-and-Metal-Jewellery-12
Fantastic-Glass-and-Metal-Jewellery-13
Fantastic-Glass-and-Metal-Jewellery-14
Fantastic-Glass-and-Metal-Jewellery-15
Fantastic-Glass-and-Metal-Jewellery-16
Fantastic-Glass-and-Metal-Jewellery-2
Fantastic-Glass-and-Metal-Jewellery-3
Fantastic-Glass-and-Metal-Jewellery-4
Fantastic-Glass-and-Metal-Jewellery-5
Fantastic-Glass-and-Metal-Jewellery-6
Fantastic-Glass-and-Metal-Jewellery-7
Fantastic-Glass-and-Metal-Jewellery-8
Fantastic-Glass-and-Metal-Jewellery-9