برای یک هنرمند خلاق، هیچ محدودیتی متصور نیست. در واقع یک ذهن خلاق راهی برای نمایش تعریفی جدید از هنر پیدا کرده و سعی می‌کند از قالب‌های از پیش تعیین شده و متداول فاصله گرفته و آثار هنری را در شکل  و شمایلی جدید به مخاطب معرفی کند. هنرمند امروز ما نیز از چنین خصوصیتی برخوردار بوده و هنر صابونی خود را در معرض دید بینندگان قرار داده است.

بی‌شک شما نیز شاهد هنر حکاکی روی مواد مختلفی همچون چوب، فلز و حتی میوه و سبزیجات بوده‌اید. اکنون هنرمندی خوش ذوق این هنر را روی قالب‌های صابون پیاده کرده و خالق آثاری جالب و تماشایی شده است.

هنرمندی به نام «دنیل بارّسی» (Daniel Barresi) که ۲۶ ساله و اهل کشور ایتالیا است، دست به کار شده و آثار هنری زیبایی را خلق کرده است که از منظری تماشایی و از زاویه‌ای دیگر قابل تحسین و توجه هستند. این هنرمند می‌گوید که از سن هفت سالگی به هنر حکاکی کردن علاقه پیدا کرده و حتی از آن دوره به عنوان بهترین دوران زندگیش نام می‌برد.

او می‌گوید زمانی که چاقوی مخصوصش را به دست می‌گیرد، اختیار دنیای ذهنش را به دست قلبش سپرده و این جریان در ادامه به حرکت دست‌هایش منتهی می‌شود که در نهایت با حرکات ظریف و هنرمندانه‌ی خود، اشکال متفاوت و تزئیناتی جالبی را پدید می‌آورند که از نظر او دست کمی از جادو ندارند.

در ادامه توجه شما را به گوشه‌ای از آثار حکاکی شده‌ی این هنرمند که روی قالب‌های صابون جا خوش کرده‌اند، جلب می‌کنیم.

soap-hand-carved-1
soap-hand-carved-10
soap-hand-carved-11
soap-hand-carved-12
soap-hand-carved-13
soap-hand-carved-14
soap-hand-carved-15
soap-hand-carved-2
soap-hand-carved-3
soap-hand-carved-4
soap-hand-carved-5
soap-hand-carved-6
soap-hand-carved-7
soap-hand-carved-8
soap-hand-carved-9