معماری دنیایی وسیع و خیره کننده است؛ از سوی دیگر شیرینی پزی هم برای خود عالمی دارد. جایی که طعم و مزه در کنار ظاهر زیبا و دلفریب نقشی مهم در جلب توجه مشتری بازی می‌کند و اکنون هنرمندی روس به نام «Marie Troitskaia» دست به کار شده و در قالب کیک‌هایی زیبا و فریبنده، این دو دنیا را در هم ادغام کرده است.

«ماری» هنرمند ۲۱ ساله‌ی روس که خود در زمینه‌ی معماری تحصیل کرده و هم اکنون ساکن مسکو است، این روزها ذوق و هنر خود را در دنیای جدیدی در بوته‌ی آزمایش گذاشته است. او بعد از تحصیل در رشته‌ی معماری، مدتی را در مدارس مختلف آشپزی و شیرینی پزی در کشور فرانسه گذراند، علاقه‌ای که مدتی است در قالبی جدید ارائه شده است. ماری هم اکنون دو دنیای معماری و شیرینی پزی را در هم ادغام کرده و طرح‌های جالبی را به مشتریان ویژه‌ی خود ارائه می‌دهد. او بیش از دو سال را صرف تهیه‌ی کیک‌های معماری خود کرد و در طول دوران آموزش، ابداً به سختی و دردسرهای این مسیر نیندیشید. در عوض تمام تمرکز خود را  معطوف طراحی ایده‌های ذهنیش و تبدیل کردن آنها به مدل‌های اولیه کرد. بعد از آن او به سراغ دنیای طعم و مزه رفت تا بهترین‌ها را در کنار هم قرار دهد و در نهایت کیک‌های هنری او که با الهام از دنیای معماری تهیه و تدارک دیده شده بودند، به مشتریان خاص عرضه شدند.

او می‌گوید که این کیک‌ها برای او در قالب آثاری هنری جلوه می‌کنند. او از دنیای معماری و معماران برتر این حوزه همچون «گائودی» (Gaudi)، «گهری» (Frank Gehry) و «یورن اوتزان» (Utzon) الهام گرفته است؛ به علاوه چشم انداز شهرها و بناهای مهم، مصالح و خطوط به کار رفته و خلاصه هر چیزی که ربطی به این دنیا داشته، سهمی نیز در تهیه‌ی کیک‌های خوشمزه‌ی او ایفا کرده است. او به خصوص عاشق ساختن چشم اندازهای شکلاتی است و دوست دارد که از میان این معجون خوشمزه و محبوب، شهرهایی خاص و دلپذیر را به مشتریانش عرضه کند. کیک‌های او هم اکنون در دسترس بسیاری از معماران برجسته و معروف مسکو قرار دارند و این هنرمند و معمار خوش فکر در نظر دارد که در آینده این حرفه را در شهر پاریس نیز دنبال کرده و برای معماران، دانشجویان رشته‌ی معماری و هنرمندان شیرینی‌های مبتکرانه و البته خوشمزه تدارک ببیند.

chocolate-world-1
chocolate-world-10
chocolate-world-11
chocolate-world-12
chocolate-world-13
chocolate-world-14
chocolate-world-15
chocolate-world-16
chocolate-world-17
chocolate-world-2
chocolate-world-3
chocolate-world-4
chocolate-world-5
chocolate-world-6
chocolate-world-7
chocolate-world-8
chocolate-world-9