اگرچه یک هنرمند همواره از سرچشمه‌ی ذوق و سلیقه بهره برده و به واسطه‌ی نگاه خاص به دنیای پیرامون، هنر را به سبک و سیاق خود تعریف می‌کند، اما  نمی‌توان منکر نقش عنصر خلاقیت در طراوت هر چه بیشتر این آثار شد. در این مورد هنرمند خوش فکر ساکن هنگ کنگ که با مرور آثارش همراه شما هستیم، مثال خوبی است.

بی‌شک برای بسیاری از هنرمندان و عاشقان این حوزه، مادر طبیعت منبع الهام بی‌نظیری است که در بسیاری از آثار خود به شگفتی‌های آن نگاه کرده و آثاری تماشایی پدید آورده‌اند. برای سال‌ها، هنرمند سفالگری به نام «یوشیکو کوزاوا» (Yushiko Kozawa) تمام وقت و تمرکز خود را معطوف ساخت کوزه و ظروف سفالی کرده بود که همگی با تبعیت از قوانین ثابت این شاخه از هنر شکل می‌گرفتند.

اما او دوست داشت در کناری این پایبندی به سنت‌های همیشگی، حس خلاقیت و نوآوری خود را نیز حفظ کرده و حتی آن را مرز شکوفایی برساند. به همین خاطر در اواسط سال گذشته‌ی میلادی، او بالاخره تصمیم گرفت ماحصل تجربیات مختلف خود را در ساخت آثار سفالی و سرامیکی جدیدی به نمایش بگذارد و برای شروع یکی از بزرگ‌ترین پستانداران ساکن آب یعنی نهنگ توجهش را به خود جلب کرد.

بیش از کاسه و لیوان‌های سرامیکی (Mug)، او شروع به ساخت گلدان‌هایی شبیه به حیوانات مختلف کرد و دوست داشت که هر کدام از این حیوانات سرامیکی از هویت و استقلال شخصیتی بهره‌مند باشند. در این مدت وال‌های بانمک و دوست داشتنی، لاماهای آرام و سربزیر و بسیاری دیگر از حیوانات پای‌شان به دنیای این هنرمند باز شده است. و جالب آنکه خود او نیز از این حضور لذت می‌برد و خوشحال است که در این مسیر هر کدام از آثارش شخصیتی مجزا دارند.

او نیز همچون دیگر هنرمندان فعال در فضای مجازی، آثار خود را در سایت «Etsy» برای فروش عرضه کرده است. در ادامه بد نیست نگاهی به گوشه‌ای از آثار او داشته باشیم.

A-connection-with-nature-1
A-connection-with-nature-10
A-connection-with-nature-2
A-connection-with-nature-3
A-connection-with-nature-4
A-connection-with-nature-5
A-connection-with-nature-6
A-connection-with-nature-7
A-connection-with-nature-8
A-connection-with-nature-9