بشر اغلب با تولید زباله‌های فراوان، بزرگ‌ترین خطری است که طبیعت را درگیر خود کرده است. اما گاهی این بی‌تدبیری به لطف قلم هنرمند مادر طبیعت، تبدیل به شاهکاری زیبا و تماشایی می‌شود. ساحلی تماشایی در کشور روسیه را باید نتیجه‌ی چنین هنرنمایی دانست.

خلیجی زیبا در کشور روسیه که روزگاری به عنوان محلی برای تجمع زباله شناخته می‌شد، اکنون به عنوان جاذبه‌ای گردشگری مورد توجه بازدیدکنندگانی از اقصی نقاط جهان قرار گرفته است. زمانی این خلیج که «Ussuri Bay» نام دارد، محل دور انداختن بطری‌های مختلف نوشیدنی و ظروف چینی شکسته بود؛ اما با تشکر از قدرت اعجاب برانگیز مادر طبیعت، این خلیج امروزه می‌تواند بابت زیبایی سواحل رنگارنگ و مبهوت کننده‌ی خود مغرور باشد. 

در طول این مدت، امواج خروشان اقیانوس آرام شمالی، این بطری‌ها را شکسته و با قدرت خود این قطعات را رفته رفته صیقل داده‌اند. به طوری که این بطری‌ها به میلیون‌ها قطعه‌ی شیشه‌ای و رنگارنگ تبدیل شده‌اند که چشم‌ها را خیره کرده و بیننده را مجذوب خود می‌کنند.

روزگاری بسیاری این ساحل را مکانی خطرناک می‌دانستند؛ اما امروزه مقامات مسئول به دنبال اجرای طرح‌هایی برای حفاظت این نقطه‌ی زیبا و شگفت انگیز هستند که بیشتر با نام «ساحل شیشه‌ای» شناخته ‌می‌شود و هم نزد گردشگران و هم مردم محلی به شهرت رسیده است. در ادامه توجه شما را به مجموعه تصاویری زیبا از این ساحل رویایی جلب می‌کنیم.

glass-beach-1
glass-beach-2
glass-beach-3
glass-beach-4
glass-beach-5
glass-beach-6
glass-beach-7
glass-beach-8