طراحی جواهرات به خودی خود، کاری سرگرم کننده و شگفت‌انگیز است. اما وقتی دنیای سرشار از رویا و جادو را نیز به آن اضافه کنید، نتیجه چیزی به مراتب چشمگیر و جالب توجه‌تر می‌شود. دست کم این آن چیزی است که بانوی هنرمند روسی که به جادو و معجزه اعتقاد دارد، در آثار خود به نمایش گذارده است.

واقعیت این است که جهان ما گستره‌ای است بی حد و مرز و هر زمان که بشر تصور کرد که به همه چیز آن اشراف پیدا کرده است، چیزی جدید پیش روی خود دید که او را از نو مبهوت و شگفت‌زده کرد. پس در میان این همه چیزهای شناخته شده، چیزهای ناپیدا هم وجود دارند که حتی هنوز فرصت نام‌گذاری آها را نیز پیدا نکردیم.

پدیده‌هایی بدون شکل، رنگ یا صدا مشخص که شاید حضورشان را تا کنون و با کمک حواس پنجگانه‌ خود درک نکردیم، اما گاهی اوقات آنها را با شکلی دیگر حس کردیم.  اینجا جایی است که دنیای کلمات از بیانش عاجز می‌ماند و جادوی واقعی از راه می‌رسد. کافیست به فراسوی دانسته‌های خود بنگرید تا دنیایی شگفت‌انگیز و تماشایی را مشاهده کنید که ساکنانش مخلوقاتی زیبا، مهربان و عاقل  هستند و امواجی از نور و معجزاتی روشن را روانه‌ی جهان ما می‌کنند.

هنرمند خوش قریحه‌ای که امروز با مرور آثارش همراه شما هستیم، به وجود ناشناخته‌ها و به ویژه جادو و معجزه واقعیت دارد. و این باور به روشنی در دنیای ذهنی او بازتاب یافته و باعث طراحی خلاقانه‌ی جواهرات به سبک و سیاقی نوین شده است. در واقع این هنرمند با طراحی تکه‌هایی از جواهرات باشکوه و متفاوت این دنیای جادویی را به شکلی سه بعدی در معرض دید افراد قرار داده است.

اسم این هنرمند با سلیقه و خوش فکر، «Svetlana» است که اهل کشور روسیه بوده و به عنوان هنرمند دورکار مشغول فعالیت است و اینطور که خودش می‌گوید علاقه‌ی عجیب به معجزه دارد. او می‌گوید دوست دارد در زمینه‌های مختلف فعالیت کند. از سوی دیگر او عاشق به اجرا در آوردن ایده‌های ذهنی خود است؛ حتی اگر این کار نیازمند ساعت‌ها تمرین و تکرار باشد. او در ادامه اشاره می‌کند که اگرچه روی هنر طراحی جواهر متمرکز شده است، در عین حال به کار با موزائیک‌های شیشه‌ای و ساخت عروسک‌های هنری نیز می‌پردازد.

اما هر کدام از جواهرات طراحی شده توسط این هنرمند، پیامی خاص در خود نهفته دارند که همچون دری این دو جهان را به هم پیوند داده است. ظاهراً در میان هر کدام از این گل‌های زیبا و خوش رنگ و لعاب، روح یک پری پنهان شده است که هم جهان ما را می‌بیند و هم آن را احساس می‌کند. البته برای درک بهتر این احساس شاید باید چشمان‌تان را ببندید و قدم به جهانی بگذارید که در آنجا کلمات معنا و مفهوم خود را از دست می‌دهند.

او در ادامه می‌افزاید که شاید در مجموع جواهرات دست‌ساز او بسیار متفاوت و خاص به نظر برسند، اما ساخت هر کدام‌شان برای او بسیار سرگرم کننده بوده و به شخصه از ساخت آنها لذت فراوانی برده است. از سوی دیگر مادر طبیعت و داستان‌های پریان، الهام بخش این هنرمند برای ارائه‌‌ی آثارش بودند و او باور دارد که تلفیق این دو با هم، خالق اشکالی بسیار زیبا و خاص می‌شود که هم جریان جادو و هم حضور پریان را در دنیای ما امکان‌پذیر کرده‌ است. این بانوی خلاق فکر می‌کند که هر چیزی در اطراف ما زنده است و از طرف دیگر  تصورش همواره بر این نکته استوار است که پریان خلق شده در دستان او، به نوعی زنده هستند و از دید این هنرمند، این جادویی حقیقی است.

دیگر نکته‌ی مشهود در این مجموعه جواهرات، چشمان بسته‌ی این پریان است؛ ظاهراً آنها هنوز هم در عالم خیالات خود هستند و چه کسی می‌داند، شاید دنیای ما نیز بخشی از رویاهای آنهاست. اما دست کم در جهان ما این پریان زیبا به شکل گل‌های زیبایی درآمده و در جستجوی کسانی هستند که به نور امید و معجزه نیازمندند، و اینجاست که آنها امواج جادو و عشق را روانه‌ی زندگی ما می‌کنند. این هنرمند آثار خود را در سایت «Etsy» برای فروش عرضه کرده است.

در ادامه از شما دعوت می‌کنم به تماشای جواهرات دست ساز این هنرمند خلاق و با احساس بنشینید.

Fairy-Flowers-1
Fairy-Flowers-10
Fairy-Flowers-11
Fairy-Flowers-12
Fairy-Flowers-13
Fairy-Flowers-14
Fairy-Flowers-15
Fairy-Flowers-16
Fairy-Flowers-17
Fairy-Flowers-18
Fairy-Flowers-19
Fairy-Flowers-2
Fairy-Flowers-20
Fairy-Flowers-21
Fairy-Flowers-22
Fairy-Flowers-23
Fairy-Flowers-24
Fairy-Flowers-25
Fairy-Flowers-26
Fairy-Flowers-27
Fairy-Flowers-28
Fairy-Flowers-29
Fairy-Flowers-3
Fairy-Flowers-4
Fairy-Flowers-5
Fairy-Flowers-6
Fairy-Flowers-7
Fairy-Flowers-8
Fairy-Flowers-9