امسال هم همانند سال‌های گذشته گمانه‌زنی‌هایی در مورد برندگان احتمالی گلدن گلوب در عرصه‌های متفاوت وجود دارد. در این میان، گاردین هم در این خصوص حدس‌‌هایی زده است.

هر چند که تا شروع مراسم گلدن گلوب چندان باقی نمانده است، اما شنیدن این احتمالات خالی از لطف نیست:

بهترین فیلم (درام)

برنده‌ی بایدی: مهتاب Moonlight
برنده‌ی شایدی: منچستر کنار دریا Manchester By the Sea

هر دو فیلم در رقابت نفس‌گیری روبروی هم ایستاده‌اند و پیش‌بینی برنده‌ی نهایی در این میان مشکل است. در فیلم مهتاب، بری جنکینز به علت نقش‌آفرینی قوی و ساختاریافته‌ی خود توانسته است جوایز زیادی در جشنواره های مختلف کسب کند. او در این فیلم نقش یک آمریکایی آفریقایی تبار را بازی می‌کند که تمایلات جنسی متفاوتی داشته و تصویری از یک حماسه‌ی درونی را به نمایش می‌گذارد. کنت لونرگتن هم در فیلم منچستر کنار دریا همان جدیت و سرسختی را در ترکیبی از یک درام قوی با چاشنی کمدی از خود نشان داد. با این حال، رای برنده به فیلمی مانند مهتاب در واقع رای به بشریت است.

بهترین فیلم (کمدی یا موزیکال)

برنده‌ی بایدی: لا لا لند La La Land
برنده‌ی شایدی: لا لا لند La La Land

در گلدن گلوب فضای قابل توجهی برای ژانرهای موزیکال و درام وجود دارد. دیمین شزل هم با نمایش فیلم لا لا لند عاشقانه‌ی ارزشمندی با سبک و سیاق موزیکال قدیمی و بازی رایان گاسلینگ و اما استون را ارائه داده است.

بهترین بازیگر مرد (درام)

برنده‌ی بایدی: کیسی افلک (منچستر کنار دریا)
برنده‌ی شایدی: کیسی افلک (منچستر کنار دریا)

کیسی افلک در فیلم منچستر کنار دریا توانسته است تا نوع خاصی از مردانگی زخمی و ابراز نشده را به نمایش بگذارد. از خیلی جهات، این فیلم خشم یک مرد را به تصویر می‌کشد. افلک نشان می‌دهد که چطور خشم در کنار اضطراب و احساس گناه می‌تواند فرد را به انحراف و انحطاط اخلاقی بکشاند.

بهترین بازیگر زن (درام)

برنده‌ی بایدی: ایزابل هوپر (فیلم ال Elle)
برنده‌ی شایدی: ایمی آدامز ( ورود Arrival)

ایزابل هوپر که در کمدی سیاه پل ورهوفن به ایفای نقش پرداخته است، مستحق برنده شدن در رقابت گلدن گلوب است. با این حال اعضای قدرتمند دیگری در این لیست قرار دارند. ناتالی پورتمن با بازی در نقش جکی کندی در فیلم جکی Jackie و روث نگا با بازی در فیلم دوست داشتن Loving ایفای نقش قابل تحسینی داشته‌اند. ضمن این که ایمی آدامز هم توانسته است تا در فیلم علمی-تخیلی ورود Arrival درخشش قابل توجهی از خود نشان دهد.

بهترین بازیگر مرد (موزیکال یا کمدی)

برنده‌ی بایدی: رایان گاسلینگ (لا لا لند)
برنده‌ی شایدی: رایان گاسلینگ (لا لا لند)

فیلم مردان خوب The Nice Guy شین بلک فیلم هوشمندانه‌ای بود، اما لا لا لند از آن هم هوشمندانه‌تر ساخته شده است. حالت کنایه‌ی خاصی که در صورت گاسلینگ دیده می‌شود، تداعی از سرسختی او دارد. گاسلینگ در این فیلم یک مدیر باشگاه جاز است که عاشق اما استون می‌شود. با این حال، هیو گرانت هم نقش‌آفرینی خوبی در فیلم فلورانس فاستر جنکینز Florence Foster Jenkins ایفا کرده است. همان‌طور که رایان رینولدز هم بازی فوق‌العاده‌ای در فیلم ددپول Deadpool از خود نشان داده است. با همه‌ی اوصاف امشب، شب گاسلینگ است.

بهترین بازیگر زن (موزیکال یا کمدی)

برنده‌ی بایدی: اما استون (لا لا لند)
برنده‌ی شایدی: مریل استریپ (فلورانس فاستر جنکینز)

اما استون در فیلم لا لا لند سنگ تمام گذاشت و نقشی هوشمندانه، عاشقانه و خنده دار از خود ایفا کرد. با این حال، این احتمال وجود دارد که مریل استریپ برای چندمین بار برنده‌ی این جایزه شود.

بهترین بازیگر نقش مکمل

برنده‌ی بایدی: جف بریجز (اگر سنگ از آسمان ببارد Hell or High Water)
برنده‌ی شایدی: جف بریجر (اگر سنگ از آسمان ببارد)

هر چند دیو پتل در فیلم شیر Lion واقعا خوب بازی کرده است، اما در پایان این جف بریجز است که بازی تاثیربرانگیری در فیلم اگر از آسمان سنگ ببارد، از خود نشان داده است.

بهترین بازیگر مکمل زن

برنده‌ی بایدی: نائومی هریس (مهتاب)
برنده‌ی شایدی: نیکول کیدمن (شیر)

نائومی هریس سزاوار دریافت یک نقش پیشرو را دارد؛ اما متاسفانه هالیوود فرصتی در اختیارش قرار نداده است. با این حال او توانست تا نقش‌آفرینی قدرتمندی در فیلم مهتاب از خود نشان دهد؛ هر چند، می‌توان احتمال قوی داد که نیکول کیدمن برنده‌ی جایزه‌ی نقش مکمل زن به علت بازی در فیلم شیر شود. البته او برای دریافت این جایزه بهترین نیست؛ اما باز هم نمی‌توان او را نالایق هم دانست.

بهترین کارگردان

برنده بایدی: تام فورد (حیوانات شب گرد Nocturnal Animals)
برنده‌ی شایدی: تام فورد (حیوانات شب گرد)

تام فورد در زندگی شغلی‌اش یک جهش کوانتومی داشته است. او که ابتدا به عنوان طراح مد فعالیت می‌کرد نویسندگی و کارگردانی فیلم یک مرد مجرد A single Man را به عهده گرفت. اما فیلم حیوانات شب گرد فوق‌العاده تکان دهنده و خاص بود و می‌توان به عنوان برنده‌ی بهترین کارگردانی گلدن گلوب روی او حساب کرد.

بهترین فیلمنامه

برنده‌ی بایدی: تیلور شریدان (اگر از آسمان سنگ ببارد)
برنده‌ی شایدی: تیلور شریدان (اگر از آسمان سنگ ببارد)

و حالا ستاره‌ای در دنیای فیلمنامه متولد شده است. تیلور شریدان بازیگر سابق یک درام تلویزیونی به نام پسران هرج و مرج Sons Of Anarchy بود. او در سال ۲۰۱۵ با نوشتن فیلمنامه‌ی فیلم سیکاریو Sicario به جشنواره‌ی کن راه پیدا کرد و اکنون فیلم جدیدش به نام اگر از آسمان سنگ ببارد شانس دریافت بهترین فیلمنامه‌ی سال را دارد.