«چارلز پتیون» (Charles petillon) هنرمند و عکاس معروف فرانسوی باز هم دست به کار شده و همچون گذشته، مجموعه آثاری قابل توجه و تماشایی در قالب هنر سورئال را در معرض دید بینندگان قرار داده است. در این مجال با مرور تصاویری دیدنی از این آثار متفاوت همراه شما خواهیم بود.

در این مجموعه دیدنی این هنرمند خوش ذوق باز هم به سراغ بادکنک‌های سفیدی رفته است که گویی در هر صحنه به شکلی متفاوت به محیط هجوم آورده‌اند. آقای پتیون برای خلق این مجموعه به گوشه و کنار جهان سفر کرده است، از «سواحل دوور» (Dover) گرفته تا خیابان‌های شانگهای و یا حتی دامنه‌های «قلّه اِتنا » (Etna) در سیسیل ایتالیا، همه جا شاهد این تهاجم بادکنکی هستیم.

از سوی دیگر انتخاب رنگ سفید هم به نظر انتخابی هوشمندانه می‌آید؛ چرا که این رنگ در تقابل با محیط پیرامون جلوه و زیبایی دیگری پیدا کرده است. در قالب این مجموعه این هنرمند فرانسوی سؤالات متعددی را پیش روی انسان قرار داده است. او به نوعی خاطرات را به بازی گرفته و سؤالاتی در مورد نقش انسان و فعالیت‌هایش بر طبیعت و محیط پیرامون را مطرح کرده است.

در نهایت این مجموعه تصاویر در کنار مفاهیم پنهان، دارای اثری شاد و پرطراوت هستند؛ چرا که این بادکنک‌ها در عین حال جهانی لبریز از شیطنت را نیز به نمایش گذاشته‌اند. گویی انسان در میانه‌ی یک جشن سرشار از ظرافت و زیبایی بادکنکی حضور پیدا کرده است.

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم به تماشای گوشه‌ای از چشم انداز این جهان بادکنکی بنشینید.

 

Invasions-1
Invasions-10
Invasions-2
Invasions-3
Invasions-4
Invasions-5
Invasions-6
Invasions-7
Invasions-8
Invasions-9