گاهی یک منظره‌ی یکنواخت و همیشگی را می‌توان تنها با کمی تغییر و اضافه کردن اندکی رنگ و لعاب، دگرگون کرده و جانی دوباره بخشید. این همان کاری است که هنرمندی بلژیکی دست به انجام آن زده است. این هنرمند به سراغ مجسمه‌های قدیمی شهر بروکسل رفته و با هنر گل آرایی و تزئین، به آنها ظاهری جدید بخشیده است.

«جئوفری موتارت» (Geoffroy Mottart) به زندگی سرد مجسمه‌های سنگی یکی از پایتخت‌های قدیمی و معروف قاره‌ی اروپا رنگ و بویی دیگر بخشیده است؛ آن هم تنها با استفاده از تاج و ریش‌هایی ساخته شده از گل‌های خوش رنگ و لعاب. هدف از انجام این پروژه کمک به شادابی مسجمه‌های نصب شده در پارک‌ها عنوان شده است که به نظر می‌رسد در روزمرگی زندگی شهری رفته رفته از ذهن و یاد مردم پاک شده و به دست فراموشی سپرده شده‌اند.

هر تکه از این مجموعه‌ی رنگارنگ و طبیعی در نهایت شاید تنها یک روز عمر مفید داشته باشد؛ اما جئوفری تصاویر ثبت شده از این خلاقیت جالب را در صفحه ایسنتاگرامش با دیگران نیز به اشتراک گذاشته است. نکته‌ی جالب اینکه بعضی از مجسمه ها از جمله مجمسه‌ی «لئوپولد دوم» (Leopold II) ظاهراً به اندازه‌ای با این تزئینات جدید زیبا و طبیعی دوست داشتی شده‌ که هنرمند را واداشته‌اند تا طرح‌های دیگری را هم روی آنها امتحان کند.

در ادامه توجه شما را به تماشای ماحصل تلاش این هنرمند جلب می‌کنیم.

flower-crowns-beards-monuments-geoffroy-mottart-brussels-1
flower-crowns-beards-monuments-geoffroy-mottart-brussels-10
flower-crowns-beards-monuments-geoffroy-mottart-brussels-13
flower-crowns-beards-monuments-geoffroy-mottart-brussels-4
flower-crowns-beards-monuments-geoffroy-mottart-brussels-6
flower-crowns-beards-monuments-geoffroy-mottart-brussels-7
flower-crowns-beards-monuments-geoffroy-mottart-brussels-8