همه طرفداران دنیای سینمایی مارول می‌دانند که خداحافظی کردن با شخصیت محبوب و دوست داشتنی تونی استارک یا همان مرد آهنی در فیلم انتقام جویان: پایان بازی چقدر سخت بود. محبوبیت این شخصیت به‌اندازه‌ای است که طرفداران پروپاقرص او هنوز به‌دنبال راهی برای احیا و بازگرداندن این شخصیت به دنیای سینمایی مارول هستند. اما آیا مشکلات ایجاد شده برای شخصیت کانگ، همان راه بازگشت مرد آهنی به دنیای ابرقهرمانان مارول است؟

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، این روزها با انتشار یک پوستر در فضای مجازی شور و شعفی خاص در میان طرفداران یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های مارول مشاهده می‌شود. البته از آنجایی که تاکنون چندین بار شاهد وضعیت‌های این چنینی بودیم، شاید خیلی زود باشد که بخواهیم تنها براساس یک پوستر نتیجه‌گیری کنیم که آیا مرد آهنی دوباره به دنیای سینمایی مارول بازخواهد گشت یا خیر؟

آیرون من- 724press

اما داستان چیست؟ به‌نظر می‌رسد انتشار این پوستر طرفداران را به این فکر انداخته است که شاید دیزنی بعد از مشکلات ایجاد شده برای جاناتان میجرز (Jonathan Majors) در نقش شخصیت کانگ، ستاره جذاب خود یعنی مرد آهنی را برگرداند. در ماه مارس سال جاری میلادی، اتهام خشونت خانگی و متعاقب آن مسئله دستگیری جاناتان میجرز علنی شد. همان زمان بسیاری از شرکت‌ها و  بخش‌های مدیریتی این بازیگر را کنار گذاشتند. مردم هم خشمگین بودند؛ چون باوجود فرض بی‌گناهی و انکار سرسختانه اتهامات مطرح شده از سوی میجرز حقایق چنان آشکار بود که نیازی به اما و اگر نداشت. دراین بین تنها مدیران دیزنی بودند که تصمیم قطعی در مورد همکاری کردن یا نکردن با این بازیگر اتخاذ نکرده و منتظر رأی نهایی دادگاه بودند که بتوانند با خیال راحت تصمیم نهایی خود را اعلام کنند. البته که این مسئله خشم  هواداران و مخاطبان این غول سرگرمی‌سازی را به دنبال داشت.

شخصیت کانگ در دنیای سینمایی مارول- 724press

درست است که میجزر بازیگری توانا با استعدادی غیرقابل انکار است و شخصیت کانگ با بازی او در مجموعه لوکی طرفداران بسیاری برای خود دست‌وپا کرده بود، بااین‌حال وقتی پای آزار و اذیت و سوءاستفاده درمیان باشد شخص خاطی هیچ جایی در ارزش‌های تأثیرگذار فرهنگ پاپ نخواهد داشت. تنها چیزی که دیزنی را هم  در مورد اخراج میجرز مردد نگاه داشته بود، سردرگمی ناامیدانه در مورد این مسئله بود که اخراج او قرار است چه تأثیری روی دنیای سینمایی مارول داشته باشد. به‌خصوص از این جهت که فاز پنج مارول به صورت خاص روی شخصیت کانگ متمرکز بود. دراین بین چه کسی ممکن بود این خطر را از بین برده و آرامش را به دنیای مارول بازگرداند؟ واقعیت این است همان زمان شایعاتی در سرتاسر اینترنت دست به دست می‌شد که نشان می‌داد شاید این شرکت برای نجات از این وضعیت دست به دامن یکی از شخصیت‌های محبوب خود شود و آن شخصیت چه کسی بود؟ بله، مرد آهنی!

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رابرت داونی جونیور 

در تاریخ هشتم دسامبر، پیام‌های متنی ردوبدل شده بین میجرز و گریس جباری نامزد سابق او در دادگاه ارائه شد. پیام‌هایی که نشان می‌داد چطور میجرز او را مورد ضرب و شتم قرار داده و در ادامه با وجود شدت جراحات اجازه نداده است او آزارهای جسمی را به بیمارستان گزارش کند. سرانجام روز دوشنبه  ۱۸ دسامبر هیئت منصفه شش نفره ستاره مارول را در دو فقره اتهام یعنی آزار و اذیت و حمله به نامزدش مجرم شناخت. البته هنوز حکم نهایی میجرز اعلام نشده است و باید تا  ۶ فوریه سال آینده میلادی منتظر بود، بااین‌حال این احتمال وجود دارد که او به یک سال زندان محکوم شود.

جاناتان میجرز- 724press

اما مشخص نبودن حکم هم دیگر اهمیتی برای دیزنی نداشت؛ چرا که این شرکت در همان روز رسما این بازیگر را اخراج کرد. با این کار اگرچه آتش خشم مردم  فروکش کرد،  اما هنوز مشکلات دنیای سینمایی مارول سرجای خودش است و دیزنی را دچار مشکل کرده است. به‌هرحال قرار بود میجرز نقش شرور اصلی کل فاز پنج مارول را ایفا کرده و درکنار آن با فیلم «انتقام جویان: سلسله کانگ» (Avengers: The Kang Dynasty) وارد فاز ششم سود؛ فیلمی که از همین حالا هم تاریخ اکران آن برای ماه می سال 2026 مشخص شده بود. حالا این سؤال مطرح است:

آیا مرد آهنی می تواند  نقش ناجی مارول را بازی کند؟ 

رابرت داونی جونیور در نقش مرد آهنی- 724press

 آیا واقعا این مسئله  صحت دارد؟ خب اگر صادقانه به داستان نگاه کنیم مشخص است که بازگشت مرد آهنی می‌تواند هم به استودیو دیزنی و هم مارول به رهبری کوین فاج  کمک کند تا برنامه‌هی خود را در مسیری درست حفظ کرده و پیش ببرند.  البته هنوز هم دنیای سینمایی مارول تعداد زیادی فیلم دارد که شاید بدون حضور میجرز به کار خود ادامه خواهند داد، اما اگر جایگزینی برای شخصیت کانگ وجود نداشته باشد باید کل فیلمنامه این آثار باید بازنویسی شود.

اما در کمال تعجب احتمال ساخت فیلم مرد آهنی ۴ می‌تواند راه نجات دیزنی و مارول باشد. بله، همه ما به خاطر داریم که قهرمان محبوب ما تونی استارک با بازی رابرت داونی جونیور چطور در فیلم «انتقام جویان: پایان بازی» با فدا کردن جان خود بشریت و جهان را نجات داد؛ اما آیا مارول قادر نیست شخصیت مورد علاقه خود را به‌طریقی دوباره احیا کرده و به زندگی بازگرداند؟ فراموش نکنید که همین روزها قرار است هیو جکمن در نقش ولورین را دوباره در فیلم ددپول ۳ (Deadpool 3) ملاقات کنیم، باوجود اینکه ما مدت‌ها قبل از او در  فیلم لوگان خداحافظی کرده بودیم!

مرد آهنی 4- 724press

دراین بین چندی پیش پوستری قابل توجه در فضای مجازی منتشر شد که استارک را در زره مخصوصش در فیلم پایان بازی نشان می‌دهد که روی تخت نشسته است. البته نمی‌توان زیاد روی این پوستر تبلیغاتی حساب خاصی باز کرد، چون به‌احتمال زیاد اثر طرفداران خوش ذوق این شخصیت یا حتی دسترنج ویژه هوش مصنوعی باشد. بااین‌حال هنوز هم مرد  آهنی می‌توان راه نجات مارول باشد، اما مشخص نیست این آرزوی طرفداران تونی استارک محقق خواهد شد و دوباره با این شخصیت روبرو خواهیم شد یا خیر؟

هم فایگی و هم برادران روسو  اخیرا خاطرنشان کردند که به‌سادگی از حق اخلاقی برای بازگرداندن مرد آهنی برخوردار نیستند. آنها اشاره کردند که در آخرین روز فیلمبرداری انتقام جویان از نظر احساسی درگیر بوده و همه تیم سازنده با اشک  از این شخصیت خداحافظی کردند. جو روسو گفت که آنها با داونی جونیور قول دادند که این آخرین باری است که او را مجبور به تحمل چنین تجربه‌ای می‌کنند. به‌عبارت ساده این حرف‌ها نشان می‌دهد که بعید است رابرت داونی جونیور دوباره برای ایفای این نقش بازگردد، اما هرگز نگویید هرگز! در مورد میراث مرد آهنی می‌دانیم که دیزنی پلاس یک مینی سریال با عنوان «Ironheart» دارد که در مورد یک دانشجوی نخبه MIT است که زره‌ای شبیه به زره تونی استارک می‌سازد.

مرد آهنی در موقعیتهای مختلف- 724press

درنهایت دیزنی هنوز تصمیم قطعی نگرفته است که شخصیت کانگ را با تغییر بازیگر حفظ کند یا کلا او را از داستان حذف کند، بنابراین شاید اصلا خیلی زود است که در مورد سرانجام فاز پنجم مارول و احتمال بازگشت شخصیت آیرون‌من صحبت کنیم.

نظر شما در مورد ایده بازگشت مرد آهنی به دنیای مارول چیست؟ آیا شما هم  دوست دارید دوباره با تونی استارک مواجه شوید، یا فکر می‌کنید تغییر بازیگر می‌تواند به ‌سادگی همه این مشکلات را حل کند؟ ۷۲۴پرس دات کام همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان است، خوشحال می‌شویم آنها را با ما و دیگر دوستان‌تان درمیان بگذارید، سپاس