فصل اول انیمه «جوجوتسو کایسن» (Jujutsu Kaisen) با استقبال خوب مخاطبان همراه شد؛ به‌طوری که بسیاری در انتظار ادامه این مجموعه لحظه شماری می‌کردند. تابستان امسال بالاخره فصل دوم این انیمه پخش شده و خیلی زود خاطرات خوش گذشته را زنده کرد. ساتورو گوجو یکی از شخصیت‌های مهم و کلیدی این مجموعه است که با هنرنمایی‌اش در فصل اول خیلی زود محبوب قلب بسیاری شد. اما  قدرتمندترین سلاح این شخصیت چیست؟

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Screenrant، بدون تردید یکی از جذابیت‌های غیرقابل انکار انیمه موفق و محبوب جوجوتسو کایسن، مبارزه باورنکردنی است که میان دو شخصیت ساتورو گوجو  و ریومن سوکونا در جریان است. مبارزه‌ای مجذوب کننده که طرفداران را به وجد آورده است. اما به جز جذابیت تکنیک‌هایی که این دو برای رویارویی با هم انتخاب می‌کنند این مبارزه یک چیز را به خوبی نشان داده و آن هم این است که شاید گوجو سان در به کار بردن انرژی نفرین جزو قوی‌ترین شخصیت‌های این انیمه باشد، اما این نبوغ و هوش او است که قدرتمندترین دارایی او به شمار می‌رود.

چهره گوجو سان با چشمهای مشخص-724press.com

در تمام لحظات مبارزه با سوکونا، گوجو سان به صورت مرتب در حال تجزیه و تحلیل اطلاعات است. او  تمام وقت به مسائلی همچون جراحات سوکونا یا وضعیت فیزیکی خودش توجه کرده و هر جنبه از مبارزه را آنالیز کرده و اتفاقاتی که ممکن است رخ دهند را مورد بررسی قرار می‌دهد. از همه مهم‌تر اینکه او از این اطلاعات برای برنامه‌ریزی کردن قدم‌های بعدی استفاده می‌کند. درحالی که  پخش فصل دوم این انیمه در تابستان امسال آغاز شد، اما مانگای جوجوتسو کایسن به شکل گسترده‌تری به مبارزه دو شخصیت گوجو و سوکونا پرداخته است و دراین میان قسمت شماره  ۲۳۲ این مجموعه تصویری کامل از این هوش و تیزبینی گوجو را به نمایش گذاشته است. دراین فصل  ما شاهد مبارزه‌ای نفس‌گیر میان این دو هستیم؛  به‌خصوص زمانی که گوجو حتی از انحنای دیوار ساختمان هم برای ضربه زدن به سوکونا استفاده می‌کند.

با یک نگاه کلی به حوادث و روند داستانی انیمه و مانگای جوجوتسو کایسن، یک بار دیگر این مسئله به روشنی نمایان می‌شود که قوی‌ترین سلاح گوجو عقل و خرد او است. بی‌دلیل نیست که از او به‌عنوان یکی از برترین جادوگران جامعه جوجوتسو نام برده می‌شود. تکنیک‌هایی که او برای پیاده کردن انرژی نفرین شده بهره می‌برد، در بیشتر مواقع غیرقابل توقف هستند.

گوجو سان با چهره زخمی-724press.com

به‌عنوان نمونه می‌توانیم به تکنیک بی‌حد و حصر او اشاره کنیم که  گوجو از آن برای مهار کردن حریف استفاده می‌کند. این انرژی شاید جلوی حمله انرژی نفرین طرف مقابل را نگیرد، اما از اینکه این انرژی به هرشکلی به گوجو صدمه بزند جلوگیری می‌کند. درواقع زمانی که این تکنیک اعمال می‌شود، گویی پالسی از انرژی از بدن گوجو به بیرون تابیده و از او محافظت می‌کند، دراین حالت این گوجو است که تصمیم می‌گیرد چه چیزی او را لمس کرده یا تماسی با او نداشته باشد.

مطلب مرتبط:  آخرین اخبار از فصل دوم انیمه جوجوتسو کایسن

از طرف دیگر به جز این تکنیک گوجو از تکنیک‌های دیگری همچون  «تکنیک نفرین‌شده گذر زمان: آبی» (Cursed Technique Lapse) و «تکنیک نفرین‌شده واژگونی: قرمز» (Cursed Technique Reversal) هم استفاده می‌کند که به حملات او برد قدرتمندی می‌دهند. ترکیب این دو تکنیک با هم تبدیل به تکنیک فوق‌العاده قدرتمند بنفش می‌شود که گوجو از آن برای مقابله با سوکونا استفاده می‌کند. بااین‌حال و باوجود اینکه این تکنیک‌ها تقریبا همیشه به پیروزی صددرصدی گوجو سان ختم می‌شوند، مبارزه با سوکونا از کیفیت متفاوتی برخوردار است. سوکونا یک حریف کامل و قدر قدرت است که درست به اندازه خود گوجو از مهارت و توانایی برخوردار است.

نیروهای گوجو سان از انیمه جوجوتسو کایسن-724press.com

سوکونا نه تنها دانش خوبی از تکنیک ‌های مربوط به انرژی نفرین دارد، بلکه با دراختیار گرفتن مگومی فوشی گورو به تکنیک نفرین شده اصلی خود یعنی  «Chimera Shadow Garden» دسترسی داشته باشد. لازم به یادآوری است که در تاریخ جادوگری جوجوتسو، یکی از اجداد مگومی هم از همین تکنیک برای مبارزه استفاده کرد. اما باوجود تمام امتیازات پادشاه نفرین‌ها، گوجو سان هنوز  دست بالا را در مبارزه دارد و این مسئله هم عمدتا به خاطر همان هوش و ذکاوت باورنکردنی او در تجزیه و تحلیل مبارزه است. هوش و نگرش پویای او به نبرد به او این امکان را می‌دهد که به‌شکلی غریزی دست به حمله زده یا در مقابل حملات حریف دفاعی مناسب را انجام دهد. بنابراین او به شکلی خلاقانه و صد البته مؤثر به هر حمله طرف مقابل پاسخ می‌دهد.

درمجموع این مهارت به ما نشان می‌دهد که توانایی گوجو در ترکیب قدرت‌ها، درک او از نقاط قوت و ضعف و توانایی فردی‌اش و همچنین    استفاده از مهارت‌ها، ذهن تحلیلی و پردازش سریع و کارآمد همه اطلاعات موجود تاچه اندازه است. ضریب هوشی او در کنار شناخت دقیقش از محیط اطراف به  ذهنی قدرتمند و منعطف نیاز دارد که خوشبختانه او از آن بهره‌مند است.

گوجو سان جذاب با موهای سفید-724press.com

از سوی دیگر اگرچه ساتورو گوجو جزو اشخاص رده بالا و برجسته جامعه جادوگران جوجوتسو است اما هیچگاه از تلاش برای آموختن و پیشرفت دست برنداشت. تلاش‌هایی که در طول مبارزه او با سوکونا بیشتر از همیشه به چشم می‌آید. چون درست است که سوکونا به‌عنوان پادشاه نفرین‌ها به‌اندازه‌ای قدرتمند است که شانه به شانه با گوجو در نبرد است، اما همچنان هوش و خرد چشمگیر گوجو جایگاهی بلندمرتبه‌تر را برایش به ارمغان آورده است.

درپایان نظر شما در مورد شخصیت ساتورو گوجو چیست؟ شما چه نکته‌ای را در مورد این شخصیت بیش از بقیه دوست دارید؟ قدرت سوکونا را چطور ارزیابی می‌کنید؟ درنهایت به نظر شما در مبارزه نفس‌گیر احتمالی میان این دو شخصیت کدام یک بر دیگری غلبه خواهد کرد؟ فراموش نکنید ایده‌ها و نظرات ارزشمند خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید، سپاس